Vývoj rychlovlaků maglev zabral firmám desítky let a stál miliardy dolarů. Dlouho trvalo také nalezení místa, kde by se dal systém realizovat. Nyní o ně přišly.
List China Daily s odkazem na nejmenované zdroje uvedl, že se vláda rozhodla soustředit na levnější technologii, která bude slučitelná s klasickou kolejovou technikou.
A to přesto, že vlaky maglev klouzající na magnetickém polštáři začaly před dvěma týdny vůbec poprvé na světě jezdit mezi šanghajským letištěm a centrem města.
Jednou z možností spojení Šanghaje a Pekingu je japonský vlak šinkansen, dalšími francouzské technologie TGV a Inter-City Express.
Čínští vůdci plánují vybudovat v zemi síť vysokorychlostních tratí se čtyřmi severojižními linkami a čtyřmi trasami z východu na západ země.
Němci couvli od vlastního projektu
Německá vláda před dvěma roky zrušila výstavbu téměř 300kilometrové tratě pro maglev mezi největšími německými městy Berlínem a Hamburkem, schválenou předchozí vládou Helmuta Kohla.
Hlavním důvodem byly chybějící peníze a obavy z nehospodárnosti. Technologie maglev stojí 36 až 48 milionů dolarů na jeden kilometr, což je dvojnásobek proti kolejovým tratím.