Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínská automobilka bude v Evropě vyrábět auta za 200 tisíc

  13:38aktualizováno  13:38
Společnost Great Wall se v příštím roce stane prvním čínským výrobcem automobilů, který otevře vlastní továrnu v Evropské unii. Uvedl to německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung. Auta bude firma vyrábět v Bulharsku.

Jeden z modelů v nabídce automobilky Great Wall | foto: iDNES.cz

"V únoru zprovozníme náš montážní závod v Bulharsku," řekl listu marketingový ředitel čínské automobilky Wang Š'-chuej. "Továrna je prakticky hotová," dodal.

Firma předpokládá, že během prvního roku provozu prodá 8 000 vozů vyrobených v tomto závodě. Automobily by se měly prodávat v Bulharsku a vyvážet do některých dalších zemí, například do Rumunska a Turecka. Ceny vozů společnosti Great Wall by měly v Evropě začínat od 8 tisíc eur, tedy zhruba 200 tisíc Kč.

Společnost Great Wall vznikla v roce 1976 a postupně se vypracovala v jednu z nejúspěšnějších čínských soukromých automobilek. Její prodej v období od ledna do října meziročně stoupl o 30 procent na 322 000 vozů.

V roce 2015 chce Great Wall vstoupit na trhy ve Švédsku a Norsku, poté hodlá zamířit také do Británie. Německo bude kvůli ostré konkurenci a vysokým nárokům až posledním evropským trhem, na který se Great Wall zaměří. "Nicméně tam chceme, čím dříve, tím lépe," řekl Wang.

Německý list Welt am Sonntag o víkendu informoval, že šéfové evropských automobilek se připravují na příchod konkurence z Číny. "Stejně jako Japonci a Korejci začnou být také Číňané konkurenceschopní po celém světě," uvedl generální ředitel německého automobilového koncernu Daimler Dieter Zetsche.

Čínské automobilky se už před několika lety pokoušely o průnik na západní trhy, narazily však na problémy kvůli nedostatečné kvalitě a neplnění bezpečnostních norem. Generální ředitel francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën Jean-Marc Gales nicméně varuje, že čínské podniky nelze podceňovat. "Některé čínské firmy vyrábí již dnes proklatě dobrá auta," řekl.

Agentura DPA upozornila, že německé automobilky, které jsou silné zejména v oblasti luxusních vozů, se zatím čínské konkurence příliš neobávají. "Vycházím z toho, že čínští výrobci budou zpočátku klást důraz na masový trh," uvedl šéf německé automobilky BMW Norbert Reithofer. BMW je největším výrobcem luxusních aut na světě.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Pivo budiž požehnáno. Zavřené kostely se znovu otevírají jako pivovary

Jenom od roku 2011 bylo ve Spojených státech nejméně deset starých kostelů předěláno na nové pivovary. A nejméně čtyři se mají otevřít v příštím roce. Tento...  celý článek

Chladící věže elektrárny John E. Amos Power Plant ve Virginii sice nechrlí do
Turecko je o krok blíž první jaderné elektrárně. Postaví ji s Rusy

První jaderná elektrárna v Turecku získala počáteční stavební povolení a úplné povolení by měla získat v první polovině příštího roku. Uvedla to v pátek...  celý článek

Lego představilo novou kolekci s názvem Ženy ve vesmíru.
Lego před Vánocemi servíruje novou kolekci: oslavuje úspěšné ženy NASA

I letos chce společnost Lego podpořit své vánoční tržby uvedením nové kolekce. Tentokrát míří nejnovější stavebnice na milovníky vesmíru a zároveň obdivovatele...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.