Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínská automobilka bude v Evropě vyrábět auta za 200 tisíc

  13:38aktualizováno  13:38
Společnost Great Wall se v příštím roce stane prvním čínským výrobcem automobilů, který otevře vlastní továrnu v Evropské unii. Uvedl to německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung. Auta bude firma vyrábět v Bulharsku.

Jeden z modelů v nabídce automobilky Great Wall | foto: iDNES.cz

"V únoru zprovozníme náš montážní závod v Bulharsku," řekl listu marketingový ředitel čínské automobilky Wang Š'-chuej. "Továrna je prakticky hotová," dodal.

Firma předpokládá, že během prvního roku provozu prodá 8 000 vozů vyrobených v tomto závodě. Automobily by se měly prodávat v Bulharsku a vyvážet do některých dalších zemí, například do Rumunska a Turecka. Ceny vozů společnosti Great Wall by měly v Evropě začínat od 8 tisíc eur, tedy zhruba 200 tisíc Kč.

Společnost Great Wall vznikla v roce 1976 a postupně se vypracovala v jednu z nejúspěšnějších čínských soukromých automobilek. Její prodej v období od ledna do října meziročně stoupl o 30 procent na 322 000 vozů.

V roce 2015 chce Great Wall vstoupit na trhy ve Švédsku a Norsku, poté hodlá zamířit také do Británie. Německo bude kvůli ostré konkurenci a vysokým nárokům až posledním evropským trhem, na který se Great Wall zaměří. "Nicméně tam chceme, čím dříve, tím lépe," řekl Wang.

Německý list Welt am Sonntag o víkendu informoval, že šéfové evropských automobilek se připravují na příchod konkurence z Číny. "Stejně jako Japonci a Korejci začnou být také Číňané konkurenceschopní po celém světě," uvedl generální ředitel německého automobilového koncernu Daimler Dieter Zetsche.

Čínské automobilky se už před několika lety pokoušely o průnik na západní trhy, narazily však na problémy kvůli nedostatečné kvalitě a neplnění bezpečnostních norem. Generální ředitel francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën Jean-Marc Gales nicméně varuje, že čínské podniky nelze podceňovat. "Některé čínské firmy vyrábí již dnes proklatě dobrá auta," řekl.

Agentura DPA upozornila, že německé automobilky, které jsou silné zejména v oblasti luxusních vozů, se zatím čínské konkurence příliš neobávají. "Vycházím z toho, že čínští výrobci budou zpočátku klást důraz na masový trh," uvedl šéf německé automobilky BMW Norbert Reithofer. BMW je největším výrobcem luxusních aut na světě.

Autoři: ,



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Žena v letadle dostala jablko, po přistání jí za něj napařili pokutu

Boeing 767 společnosti Delta

Na svou cestu z Paříže do amerického Denveru společností Delta Air Lines jen tak nezapomene Crystal Tadlocková. Žena...



To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Další z rubriky

Ženy jen s dětmi nebo do 25 let a bez jizev. Sexistické nabídky práce v Číně

Jedna z dělnic na čínské stavbě

Jen pro muže. Muži mají přednost. I tyto formulace se objevují v inzerátech na pracovních portálech v Číně. Ačkoliv...

Doprava budoucnosti hyperloop se blíží. První se v trubce svezou šejkové

Vizualizace projektu Hyperloop Transportation Technologies v Spojených...

Už za dva roky má být v provozu první komerční potrubní doprava na bázi technologie hyperloop. Desetikilometrová trať...

Nákup médií beru jako občanskou povinnost, řekl Křetínský listu Le Figaro

Daniel Křetínský

Podnikatel Daniel Křetínský považuje investice do médií za svou občanskou povinnost a to vzhledem k potížím, kterým...

Najdete na iDNES.cz