Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Čínský miliardář narazil. List The New York Times není na prodej

  11:59aktualizováno  11:59
Podivínský čínský miliardář Čchen Kuang-piao ztroskotal s pokusy o námluvy prestižního amerického listu The New York Times. Nabízel za něj miliardu dolarů, jeho majitelé se s ním však odmítli sejít. List není na prodej a podle expertů mají noviny více než dvojnásobnou cenu.
The New York Times (ilustrační foto)

The New York Times (ilustrační foto) | foto: Profimedia.cz

Miliardář se zřejmě svého plánu na ovládnutí listu vzdal, protože překážky jsou "příliš veliké". Noviny, považované mnohými za nejlepší na světě, chtěl Číňan odkoupit za miliardu dolarů, tedy přes 20 miliard korun. Rodina Ochs Sulzbergerů, která věhlasný list přes sto let vlastní, nebere "námluvy" čínského boháče vážně a schůzku s ním podle agentury AP odmítla.

Čchen, který podniká ve zpracování odpadu, o získání listu uvažuje prý už dva roky. Své plány na odkup ale zveřejnil teprve počátkem roku. Společnost The New York Times & Co, která stejnojmenný list vlastní, má ovšem podle expertů tržní hodnotu 2,3 miliardy dolarů. Tato cifra je ale podle Čchena nadnesená.

Čchen Kuang-piao nevlastní ani jednu akcii The New York Times a nákup žádné ani neplánuje. Opakovaně ale zdůrazňuje, že jeho zájem o slavné noviny není provokace ani žert. Podle AP Čchen nemá žádné viditelné vazby na čínský komunistický režim. Nyní prý hledá amerického podnikatele, který by se s ním v boji o ovládnutí listu spojil.

Předseda správní rady The New York Times Arthur Sulzberger jr. nedávno prohlásil, že noviny nejsou na prodej. Mluvčí listu odmítla Číňanův zájem komentovat.

Zpívající mecenáš

Čchen se domohl majetku jako vlastník demoliční firmy a podnikatel v odpadovém hospodářství. Angažuje se v dobročinných projektech, sám se označuje za čínského mecenáše číslo jedna. Pozornost ale mezi novináři vzbuzuje spíš svým podivínským chováním. V úterý na tiskové konferenci v New Yorku udiveným žurnalistům přezpíval svou vlastní píseň s refrénem "Celý svět bude svědkem zrození mého čínského snu". Pak oznámil svůj plán na převzetí The New York Times.

S deníkem má podnikatel své záměry. Jeho články o Číně nejsou prý dostatečně autentické a objektivní. Američané podle Čchena příliš důvěřují Japonsku, s nímž Čína vede územní spor o ostrovy v Jihočínském moři.

V roce 2011 Čchen překvapil tchajwanské úřady, když při návštěvě bohatého ostrova věnoval tamním chudým téměř 350 tisíc dolarů (sedm milionů korun). Téhož roku Japonsku daroval 13 milionů jenů (2,5 milionu korun) na obnovu pobřeží poničeného přívalovou vlnou cunami. Po japonských městech tehdy projížděl s kolonou automobilů pomalovaných čínskými vlajkami.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dědička kosmetické společnosti L’Oréal Liliane Bettencourtová zemřela ve věku...
Zemřela Liliane Bettencourtová, dědička L’Oréalu a nejbohatší žena světa

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička kosmetické společnosti L’Oréal Liliane Bettencourtová. Oznámila to ve čtvrtek její dcera....  celý článek

Britský zaoceánský parník Queen Elizabeth 2 (spuštění na vodu v září 1967)
Komfortní gigant na vodě Queen Elizabeth 2 místo oslav čeká na svůj osud

Zaoceánská pýcha Spojeného království Queen Elizabeth 2 slaví padesátku. Za 40 let služby loď přeplula Atlantik více než 800krát a převezla 2,5 milionu...  celý článek

Jídlům vždy nelze upřít nejen dobrou chuť, ale i vysokou estetickou úroveň.
Šéfkuchař nechce být v průvodci Michelin, odmítl získané hvězdičky

Prestižní kulinářská cena v podobě hvězdiček v průvodci Michelin je snem každé dobré restaurace. Existují však i výjimky. Šéfkuchař jedné z oceněných...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.