Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Cirque du Soleil chce vybubnovat větší slávu. Koupil modré muže za miliony

  15:51aktualizováno  15:51
Populární původem kanadský cirkus Cirque du Soleil posiluje na globální scéně živé zábavy. Pořadatel show, známých ve stovkách světových měst, kupuje slavnou skupinu amerických bubeníků s modrou pletí Blue Man Group.

Akvizici, která je velkou událostí ve světě zábavního průmyslu, vyčíslil podle BBC ředitel Cirque du Soleil Daniel Lamarre na desítky milionů amerických dolarů.

Obchod je součástí dříve oznámeného plánu kanadského cirkusu, který má ambice stát se světovým lídrem živých zábavních vystoupení. Podle Lamarra je ovládnutí americké Blue Man Group zásadním krokem k naplnění těchto cílů. Dodal, že chce skupinu modrých bubeníků dovézt k větší globální slávě.

Fotogalerie

„Chceme rozšířit své obzory, rozvinout nové formy zábavy, oslovit nové publikum a otevřít nové tvůrčí schopnosti,“ zdůvodnil krok Lammare.

Cirkus Cirque du Soleil už se stal fenoménem, který mohli letos v květnu poprvé vidět i Češi na vůbec prvním vystoupení v Praze. Cirkus z kanadského Montrealu vznikl v roce 1984 jako skupina dvaceti pouličních umělců. Díky velkému úspěchu se skupina rychle rozrostla, nyní má po světě téměř pět tisíc zaměstnanců a přes 1 300 umělců.

Letos společnost s obratem kolem jedné miliardy dolarů (přes 23 miliard korun) uspořádá ve světě 18 velkých vystoupení. Své kousky ukáže ve 350 světových městech. Většinový podíl v Cirque de Soleil má investiční společnost TPG Capital, která dříve investovala například do Uberu, služby na streamování hudby Spotify nebo módního řetězce J Crew.

Vstup TPG posílil finanční možnosti Cirque du Soleil. Do nových show letos investuje téměř 100 milionů dolarů. Lammare se chystá na cestu do Číny, kde odstartuje čtrnáctiměsíční turné Cirque de Soleil a trvalé představení ve městě Čchang-čou. V americkém New Yorku cirkus chystá ledovou show, pozornost chce přitáhnout i novým představením na motivy amerického fotbalu.

Ohromný úspěch má za sebou i newyorská Blue Man Group, kterou proslavily energické show na pomezí hudby, divadla, komedie a vědy. Jejím základem jsou bubenická vystoupení muzikantů namaskovaných namodro, kteří často namísto klasických bubnů používají improvizované nástroje, například různá potrubí. Slavnou show modrých bubeníků vidělo ve dvaceti zemích světa od roku 1991 na třicet pět milionů lidí.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...



Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Prodávat kostku másla za 90 korun byla zlotřilost, říká majitel Madety

Předseda představenstva a generální ředitel Madeta a. s. Milan Teplý.

Majiteli českobudějovické Madety Milanu Teplému sice bude příští rok v březnu 70 let, ale podnik stále řídí pevnou...

Bílý prášek není z mléka. Místo sušené smetany si do kávy sypete chemii

Sypaná smetana do kávy

Lidé, kteří si do kávy sypou instantní smetanu, by se měli mít na pozoru. Coffee creamer, bělidlo do kávy, instantní...

Další z rubriky

Milionový byznys ze sklepa. Chipsy z hrachu za dva roky dobyly řetězce

Spoluzakladatelé ostravské firmy Yes Chips Martin Mondek (vlevo) a Ondřej Kocur...

Češi znají jen hrachovku a čočku nakyselo, říká s nadsázkou Ostravan Martin Mondek. Před dvěma lety proto zažehl v...

Šikana prodejců Hyundai pokračuje. Dealerům vadí nereálné podmínky

Prodejci vozů Hyundai zuří. Naštvaly je nové smlouvy. Ilustrační snímek

Prodejní síť automobilky Hyundai zřejmě čeká další masivní odchod dealerů. První vlna postihla české zastoupení...

Jednat s českými řetězci je nejtěžší. Regulace nepomohla, říká šéf Mattoni

Alessandro Pasquale, CEO Karlovarských minerálních vod, rozhovor eko MFD.

Alessandro Pasquale má za sebou rok jednání, který skončil podpisem více než dvaceti smluv. Král českého trhu minerálek...

Najdete na iDNES.cz