Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cirque du Soleil chce vybubnovat větší slávu. Koupil modré muže za miliony

  15:51aktualizováno  15:51
Populární původem kanadský cirkus Cirque du Soleil posiluje na globální scéně živé zábavy. Pořadatel show, známých ve stovkách světových měst, kupuje slavnou skupinu amerických bubeníků s modrou pletí Blue Man Group.

Akvizici, která je velkou událostí ve světě zábavního průmyslu, vyčíslil podle BBC ředitel Cirque du Soleil Daniel Lamarre na desítky milionů amerických dolarů.

Obchod je součástí dříve oznámeného plánu kanadského cirkusu, který má ambice stát se světovým lídrem živých zábavních vystoupení. Podle Lamarra je ovládnutí americké Blue Man Group zásadním krokem k naplnění těchto cílů. Dodal, že chce skupinu modrých bubeníků dovézt k větší globální slávě.

Fotogalerie

„Chceme rozšířit své obzory, rozvinout nové formy zábavy, oslovit nové publikum a otevřít nové tvůrčí schopnosti,“ zdůvodnil krok Lammare.

Cirkus Cirque du Soleil už se stal fenoménem, který mohli letos v květnu poprvé vidět i Češi na vůbec prvním vystoupení v Praze. Cirkus z kanadského Montrealu vznikl v roce 1984 jako skupina dvaceti pouličních umělců. Díky velkému úspěchu se skupina rychle rozrostla, nyní má po světě téměř pět tisíc zaměstnanců a přes 1 300 umělců.

Letos společnost s obratem kolem jedné miliardy dolarů (přes 23 miliard korun) uspořádá ve světě 18 velkých vystoupení. Své kousky ukáže ve 350 světových městech. Většinový podíl v Cirque de Soleil má investiční společnost TPG Capital, která dříve investovala například do Uberu, služby na streamování hudby Spotify nebo módního řetězce J Crew.

Vstup TPG posílil finanční možnosti Cirque du Soleil. Do nových show letos investuje téměř 100 milionů dolarů. Lammare se chystá na cestu do Číny, kde odstartuje čtrnáctiměsíční turné Cirque de Soleil a trvalé představení ve městě Čchang-čou. V americkém New Yorku cirkus chystá ledovou show, pozornost chce přitáhnout i novým představením na motivy amerického fotbalu.

Ohromný úspěch má za sebou i newyorská Blue Man Group, kterou proslavily energické show na pomezí hudby, divadla, komedie a vědy. Jejím základem jsou bubenická vystoupení muzikantů namaskovaných namodro, kteří často namísto klasických bubnů používají improvizované nástroje, například různá potrubí. Slavnou show modrých bubeníků vidělo ve dvaceti zemích světa od roku 1991 na třicet pět milionů lidí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.