Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cirque du Soleil chce vybubnovat větší slávu. Koupil modré muže za miliony

  15:51aktualizováno  15:51
Populární původem kanadský cirkus Cirque du Soleil posiluje na globální scéně živé zábavy. Pořadatel show, známých ve stovkách světových měst, kupuje slavnou skupinu amerických bubeníků s modrou pletí Blue Man Group.

Akvizici, která je velkou událostí ve světě zábavního průmyslu, vyčíslil podle BBC ředitel Cirque du Soleil Daniel Lamarre na desítky milionů amerických dolarů.

Obchod je součástí dříve oznámeného plánu kanadského cirkusu, který má ambice stát se světovým lídrem živých zábavních vystoupení. Podle Lamarra je ovládnutí americké Blue Man Group zásadním krokem k naplnění těchto cílů. Dodal, že chce skupinu modrých bubeníků dovézt k větší globální slávě.

Fotogalerie

„Chceme rozšířit své obzory, rozvinout nové formy zábavy, oslovit nové publikum a otevřít nové tvůrčí schopnosti,“ zdůvodnil krok Lammare.

Cirkus Cirque du Soleil už se stal fenoménem, který mohli letos v květnu poprvé vidět i Češi na vůbec prvním vystoupení v Praze. Cirkus z kanadského Montrealu vznikl v roce 1984 jako skupina dvaceti pouličních umělců. Díky velkému úspěchu se skupina rychle rozrostla, nyní má po světě téměř pět tisíc zaměstnanců a přes 1 300 umělců.

Letos společnost s obratem kolem jedné miliardy dolarů (přes 23 miliard korun) uspořádá ve světě 18 velkých vystoupení. Své kousky ukáže ve 350 světových městech. Většinový podíl v Cirque de Soleil má investiční společnost TPG Capital, která dříve investovala například do Uberu, služby na streamování hudby Spotify nebo módního řetězce J Crew.

Vstup TPG posílil finanční možnosti Cirque du Soleil. Do nových show letos investuje téměř 100 milionů dolarů. Lammare se chystá na cestu do Číny, kde odstartuje čtrnáctiměsíční turné Cirque de Soleil a trvalé představení ve městě Čchang-čou. V americkém New Yorku cirkus chystá ledovou show, pozornost chce přitáhnout i novým představením na motivy amerického fotbalu.

Ohromný úspěch má za sebou i newyorská Blue Man Group, kterou proslavily energické show na pomezí hudby, divadla, komedie a vědy. Jejím základem jsou bubenická vystoupení muzikantů namaskovaných namodro, kteří často namísto klasických bubnů používají improvizované nástroje, například různá potrubí. Slavnou show modrých bubeníků vidělo ve dvaceti zemích světa od roku 1991 na třicet pět milionů lidí.

Autor:


Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

PŘEHLEDNĚ: Lidé špatně odhadují platy. Podívejte se, komu by přidali

Ilustrační snímek

Nejvíc platově podhodnoceni jsou učitelé, sociální pracovníci a zdravotní sestry, naopak přiměřený plat berou praktičtí...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Startup chce prorazit s pánským vibrátorem. Líbil se víc než Apple Watch

Pánský vibrátor Tenuto

Startup MysteryVibe chce změnit vnímání sexu. Podle firmy se totiž sex stává spíše součástí wellness. Kromě tomu...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

Úřad zkoumá vstup jednoho z největších e-shopů Notino do Zásilkovny

Brněnský e-shop s parfémy a kosmetikou má kolem 800 zaměstnanců. Radek Ondrášík...

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže prověřuje transakci obchodu s parfémy a kosmetikou Notino, který chce získat...

Nástupní mzda 40 tisíc. Lékárenský řetězec Dr. Max líčí na absolventy

Ilustrační snímek

Největší lékárenský řetězec Dr. Max zavádí garantovanou nástupní mzdu 40 tisíc korun pro lékárníky a 26 tisíc korun pro...

Kozel by se mohl vařit i v Japonsku, zvažuje Prazdroj

Plnící linka plzeňského Prazdroje

Plzeňský Prazdroj uvažuje o tom, že by se část objemu Velkopopovického Kozla, určená pro asijský trh, vařila pod...

Najdete na iDNES.cz