Citibank hledá nové klienty - drobné vkladatele

Citibank, která byla dosud v České republice zaměřena především na podnikovou klientelu a střední a malé firmy, zahájí od 1. února bankovnictví pro drobnou klientelu, tzv. retail banking. Banka přitom předpokládá, že na tomto trhu v prvním roce působení získá 50 až 75 tisíc zákazníků. Uvedl to ředitel retailového bankovnictví Citibank David T. Kay. Na retailovém trhu se v poslední době přiostřuje konkurence, v loňském roce výraznější vstup na tento segment ohlásily mj. Bank Austria Creditanstalt, GE Capital Bank či Živnostenská banka.

Kay k tomu dodal, že Citibank chce konkurovat především odlišnou nabídkou produktů a kvalitou služeb. "Cenová konkurence je pro nás až druhořadá," dodal.

Hlavním komunikačními kanály budou pro klienty internet a telefon, banka však plánuje i rozvoj pobočkové sítě.

Ve středu banka otevřela pobočku v Praze 1, v blízké budoucnosti chce banka obsadit největší města v Česku a mít kolem desíti poboček.

K rozvoji distribuční sítě podle něj může dojít i spoluprací s jinými peněžními subjekty. "Jsou různé způsoby, jak můžeme naši distribuční síť budovat," dodal Kay.

Kromě akvizice na českém trhu přichází v úvahu rovněž spolupráce či budování vlastní sítě. Citibank je jedním z nejvážnějších zájemců o Union Banku.

Vedle klasických bankovních produktů banka chystá nepřetržité telefonní a internetové bankovnictví, kreditní karty či poskytnutí nezajištěného úvěru až do výše jednoho miliónu korun.

Citibank patří do americké bankovní skupiny Citicorp, své zastoupení v ČR otevřela v roce 1990. Zaměstnává zde přes 600 pracovníků, její základní jmění činí 2,425 miliardy korun.

Za tři čtvrtletí loňského roku vykázala čistý zisk 554,5 milionu korun a patří tak mezi nejziskovější banky na českém trhu.