Citigroup zkouší výběr z bankomatu podle skenu oka, karta už nebude třeba

  19:41aktualizováno  19:41
Americká banka Citigroup zkouší nový způsob, jak pro své zákazníky zjednodušit a více zabezpečit výběr hotovosti. S výrobcem bankomatů Diebold testuje novou technologii, která umožní výběr peněz z přístroje na základě skenu oka nebo kódu z chytrého telefonu. Platební karta už nebude potřeba.

Skenování oka. Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

Citigroup testuje nový druh bankomatu, který nemá běžnou obrazovku nebo tlačítka. Zákazníci by se nejprve přihlásili na mobilní aplikaci banky na svém chytrém telefonu nebo tabletu, kde by si určili, kolik peněz chtějí vybrat.

Pak by museli najít bankomat propojený s mobilní aplikací, který by prostřednictvím skenu oční duhovky ověřil jejich totožnost a vydal jim požadovanou hotovost. Výběr peněz by měl trvat zhruba deset sekund, .

Případná úprava tisíců bankomatů podle nové technologie by zřejmě byla velmi nákladná a časově náročná. Úspěch technologie však bude záviset také na důvěře spotřebitelů, zda umožní velkým finančním institucím, aby je mohly identifikovat podle očí, upozornil list The Wall Street Journal.

Zastánci tvrdí, že nové technologie mohou dát bankám zbraň v boji proti podvodům zaměřeným na transakce provedené prostřednictvím bankomatu. Podle analytické firmy FICO počet útoků na debetní karty spotřebitelů používaných v bankomatech za první tři měsíce letošního roku dosáhl nejvyšší úrovně za nejméně 20 let.

Banky se stále více snaží umožnit zákazníkům jednodušší a bezpečnější způsoby pro výběr peněz, než jsou platební karty, které jsou běžnou součástí peněženek spotřebitelů již několik desetiletí. Testování vlastních technologií výběru bez karty v poslední době začaly také další velké banky, včetně J.P. Morgan Chase & Co. či Bank of America.

Autoři: ,


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

I čokoláda je superpotravina. Česká firma ji dodává do Švýcarska

Výroba v pražské společnosti Iswari

O borůvkách či šípku se mluví jako takzvaných superpotravinách. Podle Františka Lomského, spolumajitele české firmy...

Škoda představila novou tramvaj pro Německo, spojí tři města

Skupina Škoda Transportation představila v německém Mannheimu novou tramvaj...

Skupina Škoda Transportation ve čtvrtek představila v německém Mannheimu model nové tramvaje ForCity Smart, s níž...

Říkali nám, že e-shop s kytarami je hloupost, tvrdí největší prodejce

„Lidé nám říkali, že prodávat hudební nástroje přes internet je hloupost. Jeli...

Jedna kytara muzikantům nestačí, říká spolumajitel e-shopu Kytary.cz Vladimír Myslík. Největší prodejce v Česku, který...



Najdete na iDNES.cz