Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cizinci se pozastavují nad logem Kosteleckých uzenin, spojují si ho se sexem

  14:53aktualizováno  14:53
O logu firmy Kostelecké uzeniny se diskutuje po celém světě. Obrázek panáčka hltajícího párek totiž lidem, kteří nerozumí česky a nevědí, že uvnitř jsou párky, připadá jako nechutný.

Obrázek na výrobcích Kosteleckých uzenin uvádí cizince do rozpaků. | foto: iDNES.cz

Cizince napadají myšlenky, že uvnitř konzervy je nějaký nástroj na orální sex...

"Za kamarádem přijel na návštěvu Australan, byli nakupovat a host po spatření loga Kosteleckých uzenin úplně zkoprněl. Zděšeně se ptal, co to je? Když mu vysvětlili, že se jedná o firmu, která vyrábí mimo jiné párky, tak prohlásil, že mu to v Austrálii nikdo neuvěří," přiblížil Jan Brožek, grafik z Černovic na Pelhřimovsku.

Protinožec si podle něj pak odvážel domů různé propagační materiály Kosteleckých uzenin, třeba tričko a čepici. "Logo dokonale splnilo svůj účel – zaujalo, zákazník si ho na první pohled zapamatoval a ještě o něm bude vyprávět dál,“ dodal muž z firmy GRAF-IT.

Zahraniční internetové stránky Damn Cool Pics zařadily logo Kosteleckých uzenin do kategorie nepodařené reklamy.

Panáček hltající párek

Logo, které používají Kostelecké uzeniny, má poukázat na dlouholetou tradici firmy. V Kostelci byla výroba zahájena v roce 1917. Stalo se tak v bývalé brusírně skla.

Se vznikem firmy vzniklo i logo. V té době v Evropě vzkvétal výtvarný směr art nouveau, který se aplikoval nejen do reklamních plakátů, ale i do log společností.

U zrodu masozávodu v Kostelci byli uzenář Jan Satrapa a telčský podnikatel Richard Spitzer. Ti se spojili s ředitelem batelovského velkostatku Karlem Czanským, s batelovským řezníkem Janem Hammlischem a Josefem Spitzerem z Brna.

Nutno k tomu dodat, že logo firmy z Vysočiny patří v seznamu k těm normálnějším výtvorům. "Nenormální" výtvory připomínají více než reklamu pánský pohlavní orgán. Přitom jde o loga...

"Diskuse o 'nechutnosti' loga Kosteleckých uzenin vznikly na zahraničních serverech v souvislosti s výběrem log se sexuálním podtextem. Co by měl ale potom říkat chudák Renault?" poznamenal grafik Libor Vitešník z velkomeziříčské společnosti Autograph. "Logo Kosteleckých uzenin pochází z počátku minulého století, má velkou tradici," dodal Vitešník.

Marketingové oddělení Kosteleckých uzenin podle něj vsadilo na zaběhnutou grafickou značku a návratem k prvorepublikovému stylu se snaží navodit pocit dlouholeté tradice a kvality. "Osobně v logu zmíněnou nechutnost nevidím. Myslím, že je to spíše pocit mladších generací a teenagerů, kteří logo z minulosti neznají a mají bujnou fantazii," naznačil velkomeziříčský grafik.

Stránky Damn Cool Pics nejsou prvním případem, kdy bylo logo uzenářů z Vysočiny zařazeno do nelichotivé společnosti. Před třemi lety byl muž s párkem v ústech zařazen do kategorie dvanácti "produktů z pekla“. Stalo se tak na serveru TheMishMash.com. Další produkty z pekla? Například obří nasazovací rty nebo léčivo na nachlazení s označením 666.

Někteří krajští grafici poznamenali, že kdyby si odmysleli tradici, pak je "slinták“ trochu mimo. Grafik Pavel Švejda ze společnosti elitedesign.cz by možná zvažoval lehkou korekturu loga.

O tom nechce ředitel marketingu Kosteleckých uzenin Vojtěch Halamíček ani slyšet. "Naše značka má historii a příběh. Přečkala dvě světové války a udržela si svou tvář více než 90 let pouze s velmi malými změnami,“ sdělil Halamíček. Stejně stabilní jako logo je podle něj i kvalita výrobků firmy,

Evokuje ve vás logo Kosteleckých uzenin orální sex?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 15. dubna 2010. Anketa je uzavřena.

NE 3443
ANO 443



Nejčtenější

Nová dálnice obkrouží Česko po obvodu a spojí krajská města, plánuje stát

Propojení krajských měst dálnicemi, rychlostními silnicemi, a silnicemi I.tříd

Stovky kilometrů nových dálnic mají spojit krajská města. Na rozdíl od dnešní sítě, která často končí nebo začíná v...

Skupina J&T odvolala představenstvo CEFC Europe, Číňané nezaplatili dluhy

Jaroslav Tvrdík na stadionu v Edenu

Československá finanční skupina J&T ztratila trpělivost s čínskou společností CEFC Group (Europe). Do firmy, kterou v...



Řetězec nabízel v akci falšované uzené. Maso vidělo sotva z půlky

Slavnosti moravského uzeného na hradě Veveří nedaleko Brna.

Česko má další případ falšování masných výrobků, inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce zjistili...

Místo peněz rum? Američané si utahují z Česka kvůli splátce komunistického dluhu

Kubánský rum Ron.

Američtí filmaři si vystřelili z České republiky ohledně vyjednávání ministerstva financí o možném splácení kubánského...

Tvrdík lže, místo peněz dává předběžná opatření, vzkázal Tkáč z J&T

Generální ředitel finanční skupiny J&T Patrik Tkáč

Spolumajitel J&T banky Patrik Tkáč veřejně uvedl, že někdejší člen představenstva CEFC Europe Jaroslav Tvrdík „klame.“...

Další z rubriky

Exministr Kuba se pustil do elektromobility, nechce spoléhat na dotace

Společnost OIG Power spolu s ČEZ a BMW představila koncept elektromobility...

Společnost bývalého ministra průmyslu a obchodu Martina Kuby OIG Power představila v pondělí novou dobíjecí stanici pro...

Šéfkuchař Ramsay čelí milionové ztrátě. Přesto otevírá další podniky

Gordon Ramsay

Skupina restaurací slavného michelinského šéfkuchaře Gordona Ramsayho dosáhla ztráty ve výši 3,8 milionu liber...

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci, obchod prověřuje ÚOHS

Nakládání pražců a kolejí na trati mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem.

Největší český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na Uherskohradišťsku zřejmě změní vlastníka. Kupuje jej německá...

Najdete na iDNES.cz