Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cizinci se pozastavují nad logem Kosteleckých uzenin, spojují si ho se sexem

  14:53aktualizováno  14:53
O logu firmy Kostelecké uzeniny se diskutuje po celém světě. Obrázek panáčka hltajícího párek totiž lidem, kteří nerozumí česky a nevědí, že uvnitř jsou párky, připadá jako nechutný.

Obrázek na výrobcích Kosteleckých uzenin uvádí cizince do rozpaků. | foto: iDNES.cz

Cizince napadají myšlenky, že uvnitř konzervy je nějaký nástroj na orální sex...

"Za kamarádem přijel na návštěvu Australan, byli nakupovat a host po spatření loga Kosteleckých uzenin úplně zkoprněl. Zděšeně se ptal, co to je? Když mu vysvětlili, že se jedná o firmu, která vyrábí mimo jiné párky, tak prohlásil, že mu to v Austrálii nikdo neuvěří," přiblížil Jan Brožek, grafik z Černovic na Pelhřimovsku.

Protinožec si podle něj pak odvážel domů různé propagační materiály Kosteleckých uzenin, třeba tričko a čepici. "Logo dokonale splnilo svůj účel – zaujalo, zákazník si ho na první pohled zapamatoval a ještě o něm bude vyprávět dál,“ dodal muž z firmy GRAF-IT.

Zahraniční internetové stránky Damn Cool Pics zařadily logo Kosteleckých uzenin do kategorie nepodařené reklamy.

Panáček hltající párek

Logo, které používají Kostelecké uzeniny, má poukázat na dlouholetou tradici firmy. V Kostelci byla výroba zahájena v roce 1917. Stalo se tak v bývalé brusírně skla.

Se vznikem firmy vzniklo i logo. V té době v Evropě vzkvétal výtvarný směr art nouveau, který se aplikoval nejen do reklamních plakátů, ale i do log společností.

U zrodu masozávodu v Kostelci byli uzenář Jan Satrapa a telčský podnikatel Richard Spitzer. Ti se spojili s ředitelem batelovského velkostatku Karlem Czanským, s batelovským řezníkem Janem Hammlischem a Josefem Spitzerem z Brna.

Nutno k tomu dodat, že logo firmy z Vysočiny patří v seznamu k těm normálnějším výtvorům. "Nenormální" výtvory připomínají více než reklamu pánský pohlavní orgán. Přitom jde o loga...

"Diskuse o 'nechutnosti' loga Kosteleckých uzenin vznikly na zahraničních serverech v souvislosti s výběrem log se sexuálním podtextem. Co by měl ale potom říkat chudák Renault?" poznamenal grafik Libor Vitešník z velkomeziříčské společnosti Autograph. "Logo Kosteleckých uzenin pochází z počátku minulého století, má velkou tradici," dodal Vitešník.

Marketingové oddělení Kosteleckých uzenin podle něj vsadilo na zaběhnutou grafickou značku a návratem k prvorepublikovému stylu se snaží navodit pocit dlouholeté tradice a kvality. "Osobně v logu zmíněnou nechutnost nevidím. Myslím, že je to spíše pocit mladších generací a teenagerů, kteří logo z minulosti neznají a mají bujnou fantazii," naznačil velkomeziříčský grafik.

Stránky Damn Cool Pics nejsou prvním případem, kdy bylo logo uzenářů z Vysočiny zařazeno do nelichotivé společnosti. Před třemi lety byl muž s párkem v ústech zařazen do kategorie dvanácti "produktů z pekla“. Stalo se tak na serveru TheMishMash.com. Další produkty z pekla? Například obří nasazovací rty nebo léčivo na nachlazení s označením 666.

Někteří krajští grafici poznamenali, že kdyby si odmysleli tradici, pak je "slinták“ trochu mimo. Grafik Pavel Švejda ze společnosti elitedesign.cz by možná zvažoval lehkou korekturu loga.

O tom nechce ředitel marketingu Kosteleckých uzenin Vojtěch Halamíček ani slyšet. "Naše značka má historii a příběh. Přečkala dvě světové války a udržela si svou tvář více než 90 let pouze s velmi malými změnami,“ sdělil Halamíček. Stejně stabilní jako logo je podle něj i kvalita výrobků firmy,

Evokuje ve vás logo Kosteleckých uzenin orální sex?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 15. dubna 2010. Anketa je uzavřena.

NE 3443
ANO 443


Nejčtenější

Putinův poradce připravil nejbohatší Rusy během dne o miliardy dolarů

Ilustrační snímek

Nejzámožnější Rusové ztratili v jednom jediném dni přes tři miliardy dolarů. Může za to návrh ekonomického poradce...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Turecká krize se přelévá do Evropy, stahuje s sebou i českou korunu

Současný turecký prezident Recep Tayyip Erdogan se prohlásil za vítěze...

Evropské akcie i euro zůstávají pod tlakem kvůli obavám z ekonomické krize v Turecku. Jednotná evropská měna během...

Konec nočních nákupů, hlásí Tesco. Obchody v Česku zkrátí otevírací dobu

Obchodní dům Tesco. Logo.

Desítky tuzemských supermarketů britského řetězce Tesco zkrátí od září svou otevírací dobu. Místo půlnoci budou obchody...

KOMENTÁŘ: Hrozí další krize? Už na ni může být zaděláno

Zaměstnanci Lehman Brothers

Současné dění na akciových trzích vyvolává vzpomínky na velké krize v letech 2000 a 2008. A je třeba si připomenout, že...

Další z rubriky

Crocs zavírá své továrny, populární boty však vyrábět nepřestane

Gumové pantofle značky Crocs jsou pohodlné a zároveň nedeformují chodidlo.

Výrobce populárních bot Crocs minulou středu vyvolal mezi svými fanoušky menší paniku. Oznámil totiž, že zavře své dvě...

Konec sporu United Bakeries s Agrofertem. Pekárny se vzdaly

Těmito velkými dodávkami rozváží United Bakeries pečivo každé ráno.

Pekárny United Bakeries definitivně vzdaly boj o stomilionovou zálohu na chystané spojení s Agrofertem. Tu mu nyní musí...

Důležitý a přísně střežený. Bezpečí Zuckerberga stojí miliony dolarů

Mark Zuckerberg mluví o novém vyhledávání jako o dlouhodobém projektu, který se...

Společnost Facebook v loňském roce utratila za ochranu svého šéfa Marka Zuckerberga 7,3 milionu dolarů (přes 160...

Najdete na iDNES.cz