Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CK Fischer se rozešla s asociací kvůli chování Okamury

  16:17aktualizováno  16:17
Cestovní kancelář Fischer se rozhodla vystoupit z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Jako jeden z hlavních důvodů uvádí vystupování jejího mluvčího a viceprezidenta Tomia Okamury. Ten se stal v posledních letech tváří cestovního ruchu a vyjadřuje se prakticky ke všemu, co se odvětví týká. Některým členům to vadí.

Tomio Okamura | foto: ČTK

"Cestovní kancelář Fischer se opakovaně neztotožňuje s řadou postojů a stanovisek, které jsou jménem asociace prezentovány veřejnosti," zdůvodnil krok cestovky výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek v dopise prezidentovi AČCKA Romanu Škrabánkovi.

"Konkrétně zásadně nesouhlasíme s řadou prohlášení mluvčího a člena prezidia pana Tomia Okamury."

Podle cestovní kanceláře Okamura v poslední době poskytuje médiím názory a informace, které asociaci nepřísluší a mohou být i v rozporu s jejím kodexem. Prezidium prý navíc často svá rozhodnutí nekonzultuje se členy asociace.

Asociace podle tvrzení cestovní kanceláře navíc v některých případech obhajuje neetické chování cestovních kanceláří a chová se v rozporu s kodexem AČCKA.

Okamura: CK Fischer není týmový hráč

Okamura tvrzení cestovky popírá. S Jelínkem prý během roku často mluvil a konzultoval s ním jeho názory. "Máme ale více než dvě stě členů a člověk se samozřejmě nemůže stoprocentně každému trefit do jeho chuti," uvedl Okamura, podle kterého CK Fischer navíc svým prohlášením zpochybnila systém demokratických voleb asociace. "Je mi z toho i trochu smutno."

CK Fischer už před časem vystoupila z konkurenční Asociace cestovních kanceláří (ACK), nyní opouští i AČCKA. Podle Okamury se ukázalo, že cestovka není týmový hráč.

Cestovka ústy svého mluvčího Dana Plovajka asociaci vzkázala, že od svého placeného členství čekala profesionální přístup a dohled nad dodržováním kodexu všemi členy asociace. Její očekávání se prý ale nesplnila.

"Místo toho vnímáme chování členů prezentujících asociaci jako osobní snahu o maximální zviditelnění," dodal Plovajko.

"My budeme kdykoliv rádi, když se cestovní kancelář Fischer zase přidá ke společnému úsilí budovat důvěryhodnost cestovního ruchu v České republice," dodal k případu Okamura.

CK Fischer není jediná, které Okamurovo vystupování na veřejnosti vadí. Minulý týden se proti němu ohradili členové konkurenční ACK. Někteří požadují za jeho výroky omluvu, jednatelka cestovní kanceláře Schenko´s Světlana Fekri Mihulová proti němu dokonce chystá žalobu. - více o sporu čtěte zde

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.