Trump ulevil od cel holítkům Gillette, už dřív podpořil jejího konkurenta

  17:57aktualizováno  17:57
Společnosti Procter & Gamble, mateřské firmě Gillette, se v úterý dostalo pomoci od administrativy amerického prezidenta Donalda Trumpa. Její žiletky totiž byly vyřazeny ze seznamu produktů, na které se vztahují dovozní cla. P&G v současnosti bojuje s klesajícími prodeji a nárůstem cen materiálů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Už dříve byly z cel vyňaty výrobky Edgewell Personal Care - největšího amerického konkurenta Procter & Gamble (P&G). Podle agentury Reuters dostala tato společnost výjimku přibližně týden poté, co si o ni v půlce června zažádala.

OBRAZEM: Skulinu v Trumpově celní bariéře našly lidské vlasy i ibuprofen

Obě firmy se několikrát vyjádřily v tom smyslu, že se v USA nedá sehnat dostatečně kvalitní ocel na výrobu jejich produktů.

„(Kvalitní ocel z dovozu) je klíčem našeho úspěchu a základem našich vysoce kvalitních výrobků,“ citovala žádost o vyjmutí ze seznamu společnosti Gillettte televize CNN. Ta již přes dvacet let dováží ocel ze Švédska a Japonska.

Mateřská firma Gillette, P&G, je jednou ze světových největších společností orientující se na holení a toaletní potřeby. Několik posledních let jí však značně klesají prodeje. Důvodem je částečně současná móda nošení plnovousů, kvůli které podle CNN ročně klesá prodej veškerých žiletek v USA přibližně o 5 procent ročně.

P&G navíc v Americe šlape na paty levnější konkurence. Firemní podíl na trhu klesl od roku 2012 podle dat Euromonitoru, která citovala CNN, o více než 13 procent.

Od poloviny září Trumpova administrativa vyřadila ze seznamu produktů, na které se cla vztahují, 2 500 položek.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

Starbucksu se v západní Evropě nedaří, společnost prodá stovky provozoven

Kavárna Starbucks na letišti v americkém Los Angeles

Americká společnost Starbucks prodá své kavárny ve Francii a zemích Beneluxu dlouholetému partnerovi z Mexika, firmě...

Říkali nám, že e-shop s kytarami je hloupost, tvrdí největší prodejce

„Lidé nám říkali, že prodávat hudební nástroje přes internet je hloupost. Jeli...

Jedna kytara muzikantům nestačí, říká spolumajitel e-shopu Kytary.cz Vladimír Myslík. Největší prodejce v Česku, který...



Najdete na iDNES.cz