Záměr zpřísnit tento rychle rostoucí byznys potvrdil pro Hospodářské noviny viceguvernér České národní banky Tomáš Nidetzký. Pro prodejce by měly platit stejné podmínky jako pro pojišťovny.
ČNB zejména vadí, že lidé při rychlém sjednání pojištění v cestovní kanceláři nebo e-shopu často netuší, co pojistka kryje. „Zákazník stejně tak neví, v jakém je postavení vůči pojišťovně,“ shrnul Nidetzký hlavní výhrady centrálních bankéřů.
Podle něj je i více stížností od spotřebitelů na případy, kdy v případě pojistné události od pojišťovny nic nedostali. Navíc prodejci fungují jako zprostředkovatelé, události hlásí lidé u nich a následně škody řeší s pojišťovnami, tudíž nemají takovou motivaci dostat z pojišťoven peníze pro klienty.
Podle pojišťoven by však regulace vedla ke zdražení pojistek a omezení nabídky i poptávky. Zmíněné služby nejčastěji představuje cestovní pojištění, dále také pojištění odpovědnosti za škodu.