Dát si pivo v práci? Zaměstnanci banky v Hongkongu to mají povolené

  16:44aktualizováno  16:44
Posedět si v práci s kolegy u piva, to je něco, co by člověk čekal spíš v nějakém start-upu v americké líhni nápadů Silicon Valley než ve finanční instituci. V Hongkongu to ale možné je. Britská banka Standard Chartered nechala pro své lidi vytvořit prostor, kde se mohou setkávat a vyměňovat si nápady.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Co-workingový gigant WeWork, který nabízí sdílená pracovní místa a jehož hodnota se odhaduje na 20 milionů dolarů, chce rozšířit svůj záběr. Kromě jednotlivců a malých firem se tak začíná soustředit i na korporátní klienty. 

Jedním z velkých jmen se stala britská mezinárodní banka Standard Chartered, která společnosti WeWork zadala přetvořit jedno z podlaží svých hongkongských kanceláří tak, aby pracovní prostředí podporovalo inovativní myšlení jejích zaměstnanců, píše CNBC.

„To, co ve finanční instituci běžně vídáte, bývá chladné a tvrdé, protože chtějí vypadat korporátně. My jsme ale chtěli, aby se lidé zvedli ze své židle, družili se, a mluvili spolu,“ vysvětluje jeden z manažerů WeWork Sern Hong Yu.

Prostor přezdívaný eXellerator vypadá jako většina těch, které WeWork vytvořil - s pingpongovými stoly a s otevřenými prostory. Nejsou to však typické sdílené kanceláře, přístup sem mají jen zaměstnanci Standard Chartered.

Kdo dřív přijde, ten pracuje. Sdílené kanceláře budoucnosti patří všem

„Nechodí sem jen do práce, chodí se sem občerstvit, promluvit si s ostatními a naučit se nové věci,“ míní mluvčí banky Carol Hungová. 

Pracovníci mají kromě přátelské atmosféry a různých prostorů pro setkávání s kolegy k dispozici i bar, kde si mohou dát občerstvení, kávu nebo třeba pivo. Konzumace alkoholického nápoje je však omezena jen na určitou denní dobu.

WeWork začal s firemní klientelou pracovat v době, kdy se v některých městech pracovní trhy mění „Velké korporace po celém světě hledají cesty, jak si udržet nebo nalákat ty nejlepší lidi,“ popisuje Hong Yu. „Počínaje mileniály je tu několik mladých generací, které chtějí žít, ne přežívat.“

Autor:

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Turecko i Egypt se vracejí mezi top destinace. Čechy láká nízká cena

západ slunce nad mořem na Kypru

Strach z cestování do Turecka, Egypta či Tuniska kvůli obavám z bezpečnosti opadá. V létě se tyto země vrátily mezi...

IKEA chce čistit vzduch skupováním indické slámy. Ta by jinak shořela

Švédský nábytkářský řetězec IKEA otevírá v Indii první prodejnu.

Švédský nábytkářský řetězec IKEA hodlá využít rýžovou slámu při výrobě předmětů pro domácnosti. Kupovat ji chce od...

New York má nový trend, neonové chlaďáky fungují jako houbové farmy

Houby rostou v modře tónovaných mini-farmách, které mohou stát přímo v...

Je to nový trend v New Yorku. Vedle chlaďáků na nápoje, mléčné výrobky nebo čerstvou zeleninu se nově objevují i...

Najdete na iDNES.cz