Společnost uvedla, že se to bude týkat všech více než dvou set zemí, ve kterých funguje. S příslibem vyhnout se dětem pod dvanáct let přišla společnost poprvé v roce 2007, se zobrazováním energetické hodnoty v roce 2009 avšak s výjimkami pro různé trhy. "Tato iniciativa není jen o dostupnosti (nápojů bez cukru), ale i o podpoře jejich prodeje," uvedl šéf společnosti Muhtar Kent.
V Česku je Coca-Cola v prodeji tohoto typu nápojů jasnou jedničkou před Kofolou a několik let již energetickou hodnotu a podíly cukrů uvádí v přepočtu na 250 mililitrů nápoje. Litr klasické coly představuje 20 procent denní dávky energie a 116 procent cukru.
Bezcukerné varianty tvoří asi pětinu prodejů a mírně stoupají. Nyní běží reklama na bezcukernou verzi zero, ale ještě před dvěma lety reklamní maminka servírovala v TV kampani dětem na stůl plnotučnou verzi, protože "je to to pravé ke každému jídlu, protože ho dochutí radostí".
Výrobci kalorických nápojů jsou v Evropě a za mořem pod rostoucím tlakem. V New Yorku až soud zrušil nařízení omezující jejich prodej, ve školních automatech cukerné verze chybí.
"Cílem (Coca-Coly) je odrazit kritiku a zastavit jakoukoliv podstatnou akci vedoucí ke snížení spotřeby nápojů s cukrem," uvedl pro Bloomberg Jeff Cronin, mluvčí kampaně proti sladkým nápojům, která tažení odstartovala již v roce 1998 ve studii "Tekuté sladkosti".