Ředitel závodu Petainer Martin Hannsmann dohlíží na výrobu plastových lahví pro

Ředitel závodu Petainer Martin Hannsmann dohlíží na výrobu plastových lahví pro Coca-Colu. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Coca-Cola v Česku končí s dvoulitrovými lahvemi. Už nevyhovují, tvrdí

  • 605
Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před týdnem je začala společnost Coca-Cola nahrazovat lahvemi o velikosti 1,75 litru a 2,25 litru a šestiplechovkovým balením po 330 mililitrech.

„Od balení dva litry odcházíme, protože již neumožňuje pokrýt různé spotřebitelské příležitosti při konzumaci nápojů,“ řekla mluvčí Coca-Cola HBC ČR Kateřina Švecová. „Stará balení dva litry končí nyní v březnu a očekáváme doprodání nejdéle v dubnu,“ dodala. Firma chce doprodej podpořit slevami.

Důvodem, proč firma ustupuje od dvoulitrového balení, je podle agrárního analytika Petra Havla reakce na současné trendy jako je poptávka po méně sladkých nápojích. „Součástí této strategie je zmenšení obsahu balení. Může to souviset s jednorázově nižším příjmem cukru pro člověka“ říká.

Celosvětově společnost Coca-Cola nyní prodává velkou část svých stáčíren a plníren, i když předtím investovala do modernizace, aby zlepšila jejich výkonnost. Po dokončení prodeje se chce zaměřit na nové produkty a propagaci značky. Chce například více prodávat nápoje s umělými sladidly.

V Česku tržby Coca-Cola HBC ČR předloni vzrostly o 8,8 procenta na více než šest miliard Kč. O zhruba sedm procent na 354,3 milionu korun stoupl zisk.

Největšímu světovému výrobci nealkoholických nápojů Coca-Cola klesl v loňském čtvrtém čtvrtletí čistý zisk na 550 milionů USD (13,9 miliardy Kč) z předloňských 1,24 miliardy USD. Propad způsobily mimořádné náklady spojené se stáčírnami v Severní Americe. Nižší byly i příjmy, které klesly sedmé čtvrtletí za sebou, překonaly však očekávání analytiků.