Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Coca-Cola se nezhroutí, i kdyby byl odhalený recept pravý, říkají experti

  15:52aktualizováno  15:52
Coca-Cola v těchto dnech možná přišla o svůj klenot, původní recepturu na výrobu oblíbené karamelizované limonády. Na otázku, zda je recept zveřejněný americkým serverem pravý, odpověděla oklikou. Experti se ale shodují, že i kdyby šlo o skutečný recept, Coca-Colu jeho prozrazení neohrozí.
Ilustrační

Ilustrační | foto: Profimedia.cz

"Kdokoli, kdo má přístup do sofistikovaných chemických laboratoří, může složení coly získat, ale nikdo nemůže svůj výrobek colou nazývat. To může jen společnost Coca-Cola," řekl serveru twincities.com analytik přes nápoje John Sicher.

"Takzvaný tajný recept je úžasný příběh opředený záhadami, ale ve skutečnosti dělá hodnotu Coca-Coly značka, a ne její recept," dodal Sicher.

Experti na značky: Coca-Cola příliš ztratit nemůže

Čeští odborníci na značky mají podobný názor. "I kdyby byl recept pravý, tak není jednoduché vyrobit z něj přesnou Coca-Colu. Když dva dělají totéž, není to totéž. Proto si myslím, že tato věc značku ohrozit nemůže," řekl iDNES.cz docent VŠE v Praze a odborník na oceňování majetku a značek František Drozen.

Thisamericanlife.org zveřejnil starý snímek s údajnou kopií originálního receptu slavné limonády.

Thisamericanlife.org zveřejnil starý snímek s údajnou kopií originálního receptu slavné limonády.

"Produkt je jen část značky, na který se nabalují další důležité věci. Klíčový je způsob komunikace značky. Výrobek sice napodobit lze, ale emoce spojené právě se značkou Coca-Cola nemůže společnosti nikdo vzít. Takže bych se většího dopadu na firmu rozhodně neobávala," řekla expertka v oboru řízení značek Marie Přibová.

Nechtěná publicita může podle ní naopak společnosti dobře posloužit jako neplacená reklama. "Pokud by byl recept skutečně pravý, pak se někteří podnikatelé mohou vrhnout na výrobu 'pravé' coly a nabízet ji levněji, což by firmu u ekonomicky orientovaných zákazníků mohlo mírně poškodit," připustila Přibová. "Ale na celkové hodnocení je brzy, nejprve je třeba prokázat, že to není kachna," dodala.

Coca-Cola mohla o své cenné dědictví přijít v úterý, kdy americký server Thisamericanlife.org zveřejnil fotografii údajně pravého receptu.

Společnost na přímou otázku, zda je recept pravý, odpověděla vyhýbavě. "V průběhu 125leté historie nápoje Coca-Cola se již mnoho lidí snažilo proniknout do naší tajné receptury. Jedním z lákadel může být i fakt, že na etiketách všech našich nápojů uvádíme jejich složení. I když se ale určitě snažili sebevíc, stále zůstává pouze jedna jediná Coca-Cola," řekla mluvčí české pobočky společnosti Zuzana Svobodová (viz předchozí článek).





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Ředitel cukrovarnické společnosti Tereos TTD v Dobrovicích Oldřich Reinbergr.
Cukr je nejzdravější sladidlo. Zlevnit nemůžeme, říká šéf cukrovaru

Evropu zaplavuje levný cukr. Už teď je ho nadbytek a po ukončení kvót v sobotu bude komodity razantně přibývat. Dlouhodobý tlak na cenu může některé evropské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.