"Coca-Cola neprodává kolu v plastových sáčcích. I když je to kreativní, to, co píšete, prostě není pravda," krátce konstatovala společnost na Twitteru na účet zpravodajského webu MSN či britského listu Daily Mail.
Právě s odkazem na server dailymail.co.uk převzala v neděli zprávu i ČTK a od ní v rámci placeného servisu i další české zpravodajské weby včetně iDNES.cz. Na britském webu je už článek smazaný a jeho původní náhled je dostupný jen v archivu vyhledávače Google.
Coca-Cola odmítá i možnost, že by video vypustila do světa sama, aby tak rozvířila povědomí o značce. "Coca-Cola není autorem videa, které naznačuje přítomnost nápoje v plastových sáčcích a neodpovídá za jeho šíření," řekla iDNES.cz Daniela Paličková z českého zastoupení firmy.
"Nevyjadřujeme se k možným novým myšlenkám, dokud není rozhodnuto o jejich realizaci," dodala.
Daily Mail původně uváděl, že podle Coca-Coly jsou rozložitelné plastové sáčky levnou alternativou k plechovkám a lahvím a nezatěžují životní prostředí tolik jako tyto dosavadní typy obalů.
Sáčky měly napodobovat tvar lahve, který se stal jedním z poznávacích znamení Coca-Coly a který za asi sto let, kdy se tak nápoj začal prodávat, neprošel výraznějšími změnami.
Do pytlíků kolu i další nápoje stáčí pouliční prodejci v řadě zemí Jižní Ameriky či Asie. Společnost údajně tento trend zaznamenala a rozhodla se vyrobit vlastní plastové obaly a používat je po celém světě, psal dailymail.co.uk.
Americký nápojový gigant je největším výrobcem nealkoholických nápojů na světě. Vlastní více než 500 značek sycených i nesycených nápojů. Kromě hlavní značky Coca-Cola jí patří třeba značky Fanta nebo Sprite. Nápoje prodává ve více než 200 zemích světa.