Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Coca-Cola zůstává nejcennější světovou značkou

  16:28aktualizováno  16:28
Nejcennější značka na světě patří stejně jako loni americkému výrobci limonád Coca-Cola. Konzultantská společnost Interbrand odhaduje její hodnotu na více než 67 miliard dolarů. Oproti loňsku si nejvíc polepšila internetová aukční síň eBay, propadákem roku je naopak Sony.
Peníze, karty, dolary - (c) profimedia.cz/corbis

Peníze, karty, dolary - (c) profimedia.cz/corbis - Peníze - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Stále lépe si v žebříčku nejcennějších značek vedou také finanční ústavy HSBC a UBS. Kromě nich se mezi pěti největšími "skokany" objevily ještě počítače Apple a elektronika Samsung. Všechny tyto značky se během roku zhodnotily více než o patnáct procent.

Největší pád zaznamenala elektronika Sony, jejíž hodnota klesla oproti loňsku o šestnáct procent a v těsném závěsu banka Morgan Stanley s propadem o patnáct procent.

Mezi méně úspěšné se zařadily také automobily Volkswagen, výrobce oblečení Levi's a počítačové komponenty od Hewlett-Packard.

K tomu, aby se značka umístila v žebříčku stovky nejcennějších značek, měla by mít hodnotu alespoň 2,36 miliardy dolarů. Letos poprvé tuto hranici překročila korejská elektronika LG, italská móda Bulgari, korejské automobily Hyundai, španělská móda Zara, švýcarské léky Novartis, vyhledávač Google a americký dopravce UPS, který se umístil na 32. místě.

Společnost Interbrand vybírá značky do soutěže podle několika kritérií. Tržby, které výrobcům značkového zboží a služeb plynou, musí ročně přesáhnout miliardu dolarů, třetina z těchto výnosů musí pocházet ze zahraničí a společnosti musí pravidelně zveřejňovat svoje marketingové záměry a finanční údaje.

Značky, které projdou tímto výběrem, hodnotí experti na základě odhadů budoucích příjmů. Od nich pak odečtou tu část, kterou by společnost utržila i tehdy, kdyby své výrobky nebo služby značkou vůbec neopatřila. Zůstanou tak příjmy, plynoucí společnostem čistě ze značek, jejichž současná hodnota tvoří cenu značky.

Deset nejdražších světových značek
hodnota v mld. USD
1. Coca-Cola 67,5
2. Microsoft 59,9
3. IBM 53,4
4. GE 47
5. Intel 35,6
6. Nokia 26,5
7. Disney 26,4
8. McDonald's 26
9. Toyota 24,8
10 Marlboro 21,2
Zdroj: www.interbrand.com

Autoři:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Další z rubriky

IKEA otevře v Praze pop-up studio, nový obchodní dům v Česku zatím nebude

IKEA Point na Václavském náměstí v Praze

Ve čtvrtek otevře švédský nábytkářský gigant IKEA na pražském Václavském náměstí novou pobočku. Provozovna s názvem...

Řidič autobusu jako akční hrdina, dopravní podniky lákají nové zaměstnance

Ilustrační snímek

Dopravní podniky osmi českých měst spustily tento týden reklamní kampaň, kterou lákají nové zaměstnance na místa...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...

Najdete na iDNES.cz