Coca-Cola zůstává nejcennější světovou značkou

  16:28aktualizováno  16:28
Nejcennější značka na světě patří stejně jako loni americkému výrobci limonád Coca-Cola. Konzultantská společnost Interbrand odhaduje její hodnotu na více než 67 miliard dolarů. Oproti loňsku si nejvíc polepšila internetová aukční síň eBay, propadákem roku je naopak Sony.
Peníze, karty, dolary - (c) profimedia.cz/corbis

Peníze, karty, dolary - (c) profimedia.cz/corbis - Peníze - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Stále lépe si v žebříčku nejcennějších značek vedou také finanční ústavy HSBC a UBS. Kromě nich se mezi pěti největšími "skokany" objevily ještě počítače Apple a elektronika Samsung. Všechny tyto značky se během roku zhodnotily více než o patnáct procent.

Největší pád zaznamenala elektronika Sony, jejíž hodnota klesla oproti loňsku o šestnáct procent a v těsném závěsu banka Morgan Stanley s propadem o patnáct procent.

Mezi méně úspěšné se zařadily také automobily Volkswagen, výrobce oblečení Levi's a počítačové komponenty od Hewlett-Packard.

K tomu, aby se značka umístila v žebříčku stovky nejcennějších značek, měla by mít hodnotu alespoň 2,36 miliardy dolarů. Letos poprvé tuto hranici překročila korejská elektronika LG, italská móda Bulgari, korejské automobily Hyundai, španělská móda Zara, švýcarské léky Novartis, vyhledávač Google a americký dopravce UPS, který se umístil na 32. místě.

Společnost Interbrand vybírá značky do soutěže podle několika kritérií. Tržby, které výrobcům značkového zboží a služeb plynou, musí ročně přesáhnout miliardu dolarů, třetina z těchto výnosů musí pocházet ze zahraničí a společnosti musí pravidelně zveřejňovat svoje marketingové záměry a finanční údaje.

Značky, které projdou tímto výběrem, hodnotí experti na základě odhadů budoucích příjmů. Od nich pak odečtou tu část, kterou by společnost utržila i tehdy, kdyby své výrobky nebo služby značkou vůbec neopatřila. Zůstanou tak příjmy, plynoucí společnostem čistě ze značek, jejichž současná hodnota tvoří cenu značky.

Deset nejdražších světových značek
hodnota v mld. USD
1. Coca-Cola 67,5
2. Microsoft 59,9
3. IBM 53,4
4. GE 47
5. Intel 35,6
6. Nokia 26,5
7. Disney 26,4
8. McDonald's 26
9. Toyota 24,8
10 Marlboro 21,2
Zdroj: www.interbrand.com

Autoři:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

Další z rubriky

E-shopy s potravinami vypomáhají s rozvozem zboží jiných prodejců

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.

Internetové obchody s potravinami se snaží zlepšit své hospodaření rozvozem zboží pro jiné obchodníky. Rohlík.cz začal...

Virtuální zrcadlo, kdo je nejkrásnější? Technologie mění online nákup oblečení

Rtěnku, brýle i šperky je možné si v e-shopu virtuálně vyzkoušet na vlastním...

Obchody specializující se na prodej na internetu stále usilovněji vymýšlejí, jak překonat základní nevýhodu proti...

Doručovatelé dostali přenosné alarmy, pošta teď řeší spoustu planých poplachů

Zaměstnankyně České pošty roznášejí dopisy. Ilustrační snímek.

Pošťáci nově nosí SOS tlačítka – aby si mohli přivolat pomoc. V reálu je ale přivolání komplikovanější než mobilem....



Najdete na iDNES.cz