Colgate sedm let roste, bojuje o zuby

Sedm tučných let má za sebou kosmetická firma Colgate-Palmolive. Její zisk rostl už osmadvacet čtvrtletí v řadě, naposledy letos v prvním kvartále dosáhl 324 milionů dolarů. Aby nenásledovalo sedm let hubených, musí firma uspět v tuhém boji s konkurenční Procter & Gamble na poli péče o zuby.

Právě v této branži americká firma v posledním období zabodovala s bělicí zubní pastou Simply White. Posílila také reklamní masáž zákazníků.

O růst jejího zisku se ale zasloužilo i euro výjimečně silné vůči dolaru, takže dobré výsledky táhl především evropský trh. Celkové tržby v prvním čtvrtletí meziročně stouply o sedm procent.

Na Evropu připadá více než pětina tržeb, její podíl se má ale stále zvyšovat. Objem prodeje na klíčovém severoamerickém trhu stoupl o šest procent, ale tržby jen o dvě procenta.

V Evropě naopak objem prodeje vzrostl o tři procenta, ale tržby se v dolarovém vyjádření zvýšily o dvacet procent.

,