Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crocodille rozjede novou značku, bude konkurovat i malým pekařům

  4:00aktualizováno  4:00
Petr Cichoň, jediný majitel firmy Crocodille, věří, že se sendvičový lídr může stát velkou evropskou společností. Podnik vybudoval od nuly. První bagetu prodal turistům v létě 1990, na první miliardu ročních tržeb může dosáhnout už příští rok a svůj první rozhovor poskytl letos v prosinci.
Crocodille začne příští rok nabízet i „jednodenní“ bagety.

Crocodille začne příští rok nabízet i „jednodenní“ bagety. | foto: MF DNES

Pro MF DNES Cichoň detailně popsal svůj byznys a představil plány do budoucna. "Já si pořád myslím, že teprve začínáme. Myslíme si, že jsme schopní být velkou evropskou firmou," říká s úsměvem muž, který si zakládá na civilním vystupování a z nuly vybudoval firmu, jež nemá na českém trhu srovnání. Svým podnikatelským systémem a výkony však válcuje konkurenty i v okolních zemích. Česká dvojka Hamé má v oboru zhruba poloviční tržby.

Kromě nejrozšířenějších balených baget, které naleznete téměř na každé benzinové pumpě, Cichoň rozjel také vlastní síť restaurací rychlého občerstvení Bageterie Boulevard, od níž si hodně slibuje do příštích let. A letos začal s prodejem teplých panini.

Příští rok hodlá svůj záběr rozšířit o "jednodenní" bagety, tedy sendviče, jež by měly plně konkurovat na místě připravovaným houskám, které část zákazníků z principu upřednostňuje. Koncept s pracovní značkou "Best Before Tomorrow" by měl začít fungovat v březnu. "Zatím nevíme, zda prvním trhem bude Vídeň, nebo vyzkoušíme i Česko," popisuje Cichoň. Pojit by se s ním měl nový design obalů i prodejních lednic.

Crocodille je jednou z mála českých firem, která se snaží uspět také na Západě. Letos koupil distribuci německého konkurenta – firmy Bakestreet, která zásobuje přes nadnárodního obra Lekkerland část německých benzinek.

Společnost, která byla půl roku v konkurzu, má i vlastní výrobnu nedaleko Berlína. Manažeři z firmy Crocodille tam teď zavádějí vlastní výrobní standardy a snaží se obnovit či prodloužit smlouvy s německými zákazníky. Přesto Cichoň do budoucna nejvíce sází na Bageterie Boulevard. Podle něj to může být stabilnější byznys. Fastfoodoví zákazníci totiž umějí být věrnější než velcí odběratelé.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.