Americká společnost Crocs v posledním čtvrtletí zaznamenala rekordní prodeje, investoři se však obávají, že popularita firmy již dosáhla svého vrcholu a nyní bude postupně klesat. I přesto, že se cena akcií za poslední rok zdvojnásobila, v úterý se uzavřela na 80,01 amerických dolarech.
„Pandemie nám pomohla se dostat k novým zákazníkům, myslím si ale, že jsou všichni zvědaví i na to, co jim budeme moct nabídnout v budoucnu,” uvedl pro CNBC šéf společnosti Andrew Rees.
Sám ředitel je ohledně budoucnosti značky optimistický. „Máme stále kam růst. Budeme rozšiřovat naši nabídku o nové boty a navíc se nedá říct, že bychom byli populární jen díky pandemii. Naše obuv byla oblíbená už dávno předtím, takže jsme v době, kdy udeřil covid, byli v dobré pozici,” říká Rees.
Crocsy do každé rodiny Společnost Crocs založili Lyndon Hanson a George Boedecker Jr. za účelem prodeje obuvi z materiálu určeného původně k výrobě pěnových vycpávek. První model svých bot představili v roce 2001 na výstavě lodí ve Fort Lauderdale na Floridě. Přímo na místě vyprodali všech 200 vyrobených párů. Od té doby firma prodala 300 milionů párů obuvi po celém světě. |
Dodává také, že přestože se firma specializuje hlavně na sandále, má snadný přístup na celosvětový trh. V posledním čtvrtletí si firma přišla na 183 milionů dolarů v porovnání s minulým rokem, kdy ve stejném období vydělala 19,9 milionů. Celkové zisky firmy v minulém roce vzrostly o 56,5 procenta na 411,5 milionů dolarů.
K popularitě sandálů značky Crocs navíc přispívá i to, že firma kromě bot prodává i ozdobné doplňky, které se na boty dají připnout a tím pádem si každý může svoje boty ozdobit po svém.
Boty původně určené pro jachtaře se na trhu drží už od roku 2002. I přesto, že je mnozí nemohou pro jejich vzhled i materiál, z něhož jsou vyrobené, vystát, firma si během let vybudovala velkou základnu zákazníků, kteří na ně nedají kvůli jejich pohodlnosti dopustit. Obliby se navíc těší i mezi slavnými osobnostmi, jako je zpěvák Justin Bieber, herečka Priyanka Chopra či rapper Post Malone.