"Ta linka je dlouhodobě ztrátová a zadlužená firma musí hledat cesty, kudy ven z propadu," řekl MF DNES zdroj z ČSA pod příslibem anonymity. Mluvčí firmy Hana Hejsková je opatrnější. Zimní letový řád se podle ní teprve dolaďuje, takže je předčasné hovořit o rušení konkrétních linek. Připustila však, že ČSA plánují i kvůli úsporám změny v koncepci dopravy.
Zrušení pro Brno důležité vzdušné linky se obává i jeho primátor Roman Onderka (ČSSD): "Už se o tom několikrát uvažovalo, ale nikdy se k tomu nepřistoupilo."
Mezi Prahou a Brnem se podle ředitele letiště v brněnských Tuřanech Tomáše Plačka přepraví ročně 40 tisíc pasažérů, a pokud by se linka zrušila, považuje to za návrat zpět.
Ekonom: linku držet dlouhodobě nelze
"Tahle cesta se stala důležitým dopravním spojením pro lidi, kteří létají za prací a podnikáním. Z Brna totiž putují lidé přes Prahu na další letiště v okolních zemích a také tyto linky obhospodařují ČSA. Nedá se proto jednoznačně říct, že spojení mezi Brnem a Prahou je ztrátové. Zisk to ČSA přináší na navazujících spojích," říká Plaček.
Hlavní ekonom společnosti Patria Finance David Marek namítá, že ČSA budou mít v následujícím období co dělat, aby na trhu obstály. "Pravidelná linka mezi Prahou a Brnem anebo Prahou a Ostravou je i vzhledem k rozvíjející se dopravní síti dlouhodobě neudržitelná," předpovídá Marek.
Odhaduje, že na těchto trasách zavládnou spoje typu aerotaxi. Výjimkou může být plánované letiště ve Vodochodech, které má od ČSA přetáhnout část linek pro střední a menší letouny.