Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ČSA musí létat do Paříže malými letadly. Airbus mají pronajatý v Indii

  11:07aktualizováno  11:07
Je to dobrá i špatná zpráva zároveň. ČSA po letech nemusí řešit nadbytečnou kapacitu svých letadel, naopak se dostaly letos do situace, kdy jim letadla chybí. Na linky běžně obsluhované proudovým letadlem proto dopravce nasazuje pomalejší a méně pohodlné turbovrtulové stroje.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Nedostatek airbusů A319 ve flotile už vedlo ČSA ke změně v letovém řádu na lince do Paříže. Protože neměla firma k dispozici jiný volný stroj, nasadila místo jednoho letadla dva turbovrtulové ATR72. Podobné změny chystá dopravce během léta ještě několikrát. 

„Jiné volné letadlo není k dispozici,“ vysvětlil mluvčí firmy ČSA Daniel Šabík. Kvůli silnému charterovému provozu dopravci nepomohl ani jeho spoluvlastník Travel Service. 

Podobné změny ale nedělají příliš dobrý obrázek dopravci u cestujících. „Naši klienti jsou překvapení, když ČSA u destinací jako je Paříž vymění náhle dosavadní typ letadla za naprosto nevhodný stroj. Nechápu, že mohou ATR nasazovat na tak dlouhý let. Klienti tím většinou letět nechtějí a musíme jim měnit letenky na jiné termíny, nebo let s Air France,“ říká Pavel Němec ze společnosti HRG Czech Republic.

Kromě hlučnější kabiny má let s ATR72 i jinou nevýhodu. Je výrazně pomalejší: do Paříže trvá 2 hodiny a 25 minut, airbusem jen hodinu a 45 minut. Kvůli tomu už někteří cestující nestihli v Paříži přestup na některé další lety. Firma má v letovém řádu ještě naplánováno několik takových letů během léta, k dalšímu nasazení může dojít v případě závady na jiných letadlech. 

Podle Šabíka jde ale jen o ojedinělé případy. „Zájmem společnosti je co největší efektivita a využitelnost flotily, proto se pro ni snažíme najít maximum zakázek na pravidelných i nepravidelných linkách,“ dodal Šabík.

Firmě chybí letos pro provoz v Evropě jeden z airbusů A319 kvůli pronájmu v Indii. Na tři měsíce ho včetně posádek firma pronajala nízkonákladové společnosti SpiceJet.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce...
Dožil zde Napoleon. Teď dostává Svatá Helena první pravidelný letecký spoj

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce kilometrů na západ od afrického pobřeží, přistál v sobotu první pravidelný let....  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Na D1 už se letos v zúženích rychlost měřit nebude, chybějí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a tři body na kontu řidiče lehčí. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po nejstarší české...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.