Propouštění se bude týkat právě zaměstnanců, kteří nevyužili možnosti práce v jiné části koncernu Smartwings Group. „Podle našich předběžných odhadů se propouštění může dotknout asi 40 až 60 zaměstnanců, především profese palubní průvodčí,“ uvedla pro web Zdopravy.cz Vladimíra Dufková, mluvčí firmy Smartwings, která je většinovým vlastníkem ČSA.
ČSA měly podle poslední výroční zprávy ke konci roku 2017 zaměstnanců 719, z toho 273 letušek a stevardů.
České aerolinie oznámily hromadné propouštění 26. března Úřadu práce ČR. Několik zaměstnanců opustilo aerolinky už na začátku roku, ale podle firmy neměl tento odchod charakter hromadného propouštění.
ČSA letos v lednu zrušily pravidelné linky z Prahy do Ostravy a Bratislavy (podrobnosti v článku Sbohem Bratislavo! Skončila nejstarší linka Českých aerolinií) a také slovenskou vnitrostátní linku mezi Bratislavou a Košicemi. Důvodem byl podle firmy nedostatek vhodných letadel pro tyto lety. V lednu také skončil pravidelný provoz mezi Prahou a Jekatěrinburgem, protože byl podle ČSA ztrátový.
V roce 2017 vykázaly ČSA zisk 267 milionů korun, meziročně o téměř 10 procent víc, vyplývá z posledních údajů v obchodním rejstříku. V témž roce přepravila letecká společnost 2,9 milionu lidí.
V roce 2017 oslavilo letiště na Ruzyni 80 let své existence:
5. dubna 2017 |
Smartwings musí nahradit problémové Boeingy
V loňském roce ČSA definitivně ovládla společnost Smartwings, tehdy fungující ještě pod názvem Travel Service, která v současnosti drží 97,7 procenta akcií firmy. Na podzim roku 2018 navíc skončil ve funkci předsedy představenstva Jozef Sinčák, kterého nahradil Petr Kudela, jenž do firmy přišel právě ze Smartwings.
KVÍZ: Poznáte Concorde od Tupoleva? Otestujte se ve znalostech letadel |
Smartwings se momentálně potýká s nedávným mezinárodním pozastavením provozu letounů Boeing 737 MAX. Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) v polovině března pozastavila provoz těchto letounů kvůli několika nehodám a technickým potížím boeingů tohoto typu z poslední doby.
Smartwings vlastní sedm strojů Boeing 737 MAX. Firma je používala na mnoha spojích, zejména na delších trasách. Nyní musí tyto stroje nahrazovat dalšími letouny ze své flotily.
VIDEO: Dřina v 60 stupních Celsia. Kufry z letadel vykládají jen otrlí pracovníci: