Plán nyní poputuje na ministerstvo financí a koncem dubna by jej měla projednat vláda. Jeho věrohodnost a možnou účinnost si nechá prověřit i odborová organizace pilotů CZALPA.
"Jde o rozsáhlý soubor opatření, jejichž cílem je reálná přeměna společnosti na skutečně stabilní komerční subjekt," uvedla mluvčí Hana Hejsková.
Do specializované dceřiné firmy bylo už v lednu převedeno odbavení letadel a cestujících, v brzké době by měly být od mateřské firmy odděleny i charterové lety, hovoří se i o údržbě a dalších činnostech.
Aerolinky zredukují počet letadel
Podle informací MF DNES firma plánuje zredukovat svou flotilu o deset strojů na 39 letadel, což má přinést do společnosti hotovost a ušetřit náklady. (o redukci letového parku čtěte zde)
Do doby, než plán záchrany firmy projedná vláda, nechtějí zástupci společnosti ani ministerstva podrobnosti dokumentu zveřejňovat. Sdílnější nejsou ani odbory. CZALPA si nechá vypracovat nezávislý posudek.
"Vypracování posudku jsme zadali americké společnosti, která má s obdobnými plány a s leteckou obchodní přepravou bohaté zkušenosti a bude vypracován do jednoho měsíce," řekl prezident organizace Filip Gaspar. Do té doby se prý nebudou piloti vyjadřovat.
ČSA se loni dostaly do hluboké ztráty, vedení společnosti již dříve odhadlo, že by za celý rok mohla činit 3,5 miliardy korun. Oficiální čísla stále nebyla zveřejněna. Stovky lidí také musely aerolinie nedobrovolně opustit.