ČSA oficiálně vysvětlují omezení linky tím, že nedostaly místo v letním letovém řádu na dublinském letišti pro ranní odlety. "Provoz na lince by tak nebylo možné zajistit z kapacitního hlediska,“ vysvětlila mluvčí Daniela Hupáková.
Důvody jsou ale i jiné: na lince je ostrá konkurence, kromě ČSA létají mezi Prahou a Dublinem irský Ryanair a Aer Lingus, většinou s nižšími cenami. Poptávka po letech do Irska navíc prudce klesla. Tamější hospodářský boom skončil a tisíce gastarbeiterů se vracejí zpět do Česka.
K omezení linky dojde od 13. ledna, poté bude firma nabízet jen lety s odletem v pátek z Prahy a návratem v neděli. "České aerolinie nicméně v budoucnu nevylučují návrat k dennímu operování na lince Praha - Dublin," uvedla Hupáková.
V letním letovém řádu, který začíná koncem března, ale České aerolinie některé linky posílí. Po výpadku Sterlingu bude firma létat například třikrát denně do Kodaně.
Firma chce navíc začít létat do dvou středoasijských zemí, kam dosud nelétala. "O možnosti zahájení letů nyní jednáme s místními úřady a partnerskými společnostmi,“ uvedla Hupáková.
Podle ní má oblast Střední Asie velký potenciál dobře platící klientely, což si České aerolinie ověřily na úspěšnosti letos zahájeného spojení do Almaty. Oba lety by společnost chtěla nabízet dvakrát týdně, a to letounem Airbus A319.
ČSA budou od března létat na východ ještě častěji než dosud, k navýšení spojení dojde například do Moskvy nebo i do Bejrútu