Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ČSA omezují levné letenky tam, kde bojují se SkyEurope

  11:10aktualizováno  11:10
Cesta do Paříže či Amsterdamu s ČSA či Air France/KLM v řadě případů citelně podražila. České aerolinie omezily nabídku volných nejlevnějších tarifů pro letenky kupované do 21 dnů před odletem. Těží tak z obav hlavně obchodních cestujících o nákup letenky u SkyEurope, které jsou v bankrotové ochraně.
Najít levnou letenku je podstatně složitější než dosud. Ilustrační foto.

Najít levnou letenku je podstatně složitější než dosud. Ilustrační foto. | foto: ČSA

"Nedá se říct, že to je zdražení, ale s rostoucím zájmem o letenku s ČSA některé tarify přestaly být prostě dostupné," říká Věra Janičinová ze společnosti Student Agency, která je jedním z největších prodejců letenek u nás. Levnější letenky jsou k mání hlavně jen pokud v dané destinaci vydržíte přes sobotní noc nebo je kupujete až na další měsíce.

V praxi to znamená, že ceny zpátečních letenek v ekonomické třídě do Paříže a Amsterdamu se dostaly znovu i nad dvacet tisíc korun. Nízkonákladová konkurence je přitom v minulosti hodně srazila.

To, že ČSA využívají problémů SkyEurope, ukazuje i srovnání cen do jiných destinací. Pokud například poletíte stejným letadlem z Prahy do Paříže a pak ještě nasednete na letoun Air France do Bordeaux, zaplatíte ve stejné dny za letenku o devět tisíc korun méně, i když poletíte mnohem déle.

Z Bratislavy levněji než z Prahy

Podobně na první pohled nepochopitelný je i ceník na linky z Bratislavy: na stejné dny do Amsterdamu stojí letenka ze Slovenska téměř třikrát méně než z Prahy. "Od ČSA je to logický krok, chtějí využít poptávky po přímých letech z Prahy do obou měst," komentoval další prodejce letenek.

Podle mluvčí ČSA Hany Hejskové je cenová politika pro Paříž i Amsterdam dlouhodobě stabilní. "Tvorba cen je obchodním a marketingovým nástrojem, který ovlivňuje celá řada faktorů,“ uvedla.

Paříž a Amsterdam jsou dvě linky, kde ČSA a její alianční partneři AF/KLM bojují se SkyEurope nejvíce. A obě linky ukazují, co může ústup nízkonákladových dopravců znamenat v cenách. Do Paříže létají SkyEurope třikrát denně a do Amsterdamu dvakrát, čímž dobře mohou mířit i na cestující, kteří potřebují flexibilitu a nemají čas čekat celý den na jeden spoj.

V případě Paříže navíc SkyEurope létá na letiště Orly, které není tak velké a chaotické, jako hlavní terminál Charles deGaulle. Lidé, kteří doteď pravidelně létali do obou měst, začali kvůli problémům SkyEurope zvažovat nákup letenek s nimi. Jsou sice výrazně levnější, ale bojí se, že buď aerolinka zkrachuje, nebo nepoletí včas. Za červen ostatně dolétla bez zpoždění jen třetina letů. Paříž i Amsterdam patří mezi města s nejčastějším spojením z Prahy, do Paříže létá měsíčně přes sedmdesát tisíc lidí.

Do Paříže létají ještě SmartWings a WizzAir, ale jen několikrát týdně, což prakticky z cest omezuje obchodní cestující od letů s nimi. Na jiných destinacích, kde spolu ČSA se SkyEurope bojují, ke zdražení nemůže dojít: například do Londýna musí soupeřit ještě s British Airways a easyJetem a z Brna s Ryanairem.

Příklady cen letenek čsa

Termín: 20/7 - 23/7

Praha - Paříž 22 500 Kč

Bratislava - Paříž 4 443 Kč

Ostrava - Paříž 34 605 Kč

Praha - Paříž - Bordeaux 13 425 Kč

Bratislava - Paříž - Bordeaux 9 296 Kč

Ostrava - Paříž - Bordeaux 14 858 Kč

Termín: 20/7 - 22/7

Praha - Amsterdam 22 730 Kč

Bratislava - Amsterdam 5 345 Kč

Ostrava - Amsterdam 8 255 Kč


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.