ČSA opět ruší linky. Skončí lety do Mnichova a Minsku

  14:15aktualizováno  14:15
Osm měsíců vydržely létat České aerolinie z Prahy do Mnichova. Jejich jarní návrat po mnoha letech na jednu z nejkratších leteckých linek z Prahy nakonec končí jejím zrušením.

Letoun ATR-42 společnosti České aerolinie, vybraný k přepravě Moji do Španělska 29.11.2011. | foto: Creativ Commons

K velkému omezení došlo už s nástupem zimního letového řádu, od 1. prosince skončí linka úplně. Stejně tak zmizí i linka do běloruské metropole Minsku. Obě změny jsou už v rezervačních systémech a firma je oznámila svým prodejcům.

Obnovení letů do Mnichova na jaře letošního roku byl překvapivý krok, podle dostupných informací ČSA linku vzkřísila hlavně kvůli zájmu Korean Air pro možné přestupy linky ze Soulu v Praze. Na lince dominuje Lufthansa, která spojení provozuje hlavně pro svoz cestující na další lety z Mnichova. ČSA začaly létat dvakrát denně, od listopadu je provoz seškrtaný na pár letů týdně. Není to poprvé, kdy nově otevřená linka ČSA končí po pár měsících.

Linka mezi Prahou a Mnichovem podle vyjádření ČSA nepřinesla pro dopravce očekávaný síťový efekt směrem do nebo z destinací v Ruské federaci a dalších zemích regionu. "Nenaplněný síťový efekt a nízký potenciál na lokálním trhu se logicky projevil v obchodních výsledcích linky. Ukazuje se, že v dalším období linka do Mnichova nemá pro dopravní síť Českých aerolinií potenciál," sdělil mluvčí ČSA Daniel Šabík.

Jde o první konkrétní kroky nového managementu ČSA v oblasti obchodu. Na podzim odešel z firmy postupně viceprezident pro obchod a marketing Jiří Marek a šéf obchodu Krassimir Taněv. Jejich místa zaujali Jozef Sinčák z Českého aeroholdingu a Stanislav Zeman z Letiště Praha.

Přímé spojení mezi Prahou a Minskem končí také k 1. prosinci, Minsk ale nadále zůstane v nabídce ČSA. Domluvily se na codeshareové spolupráci s běloruským dopravcem Belavia.

"Dlouhodobě klesající poptávka, oslabující běloruský rubl a značná omezení v působení na běloruském trhu jsou hlavními příčinami neuspokojivých ekonomických výsledků pravidelné linky mezi Prahou a Minskem," zdůvodnil mluvčí Českých aerolinií.



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Do dálnic a jiných staveb půjde přes 86 miliard, o pětinu víc než letos

Ministr dopravy Dan Ťok na stavbě dálnice D1 exit 15.

O čtrnáct miliard korun víc má jít v příštím roce ze Státního fondu dopravní infrastruktury na výstavbu klíčových...

Obce a kraje si samy rozhodnou, na kterých jedničkách budou vybírat mýto

Ilustrační snímek

Kraje a obce budou rozhodovat o tom, na kterých konkrétních úsecích silnic prvních tříd budou od roku 2020 platit...

Cesta vlakem se zkrátí, stát zrychlí některé klíčové tratě

Výstavba koridoru Rokycany - Plzeň.

Denní dojíždění vlakem za prací do Prahy z Pardubic je stále běžnější. Ceny bytů jsou v Pardubicích dvakrát nižší,...



Najdete na iDNES.cz