V pondělí ČSA podepsaly smlouvu s kanceláří Fischer, které budou po následující tři roky vozit většinu ze sto padesáti tisíc klientů.
"Jde o strategické partnerství na tři roky. Neznamená to ale, že bychom nemohli využít služeb i jiných společností. Například když ČSA do určitého místa nelétá," říká mluvčí Fischera Dan Plovajko.
Už několik měsíců chtějí České aerolinie koupit konkurenční Travel Service. Ten má s deseti letadly na trhu zatím největší podíl, když osm jich létá s turisty na dovolené a dvě jsou určena pro levnou značku SmartWings.
Travel Service loni na dovolené odvezl 940 tisíc lidí, 320 tisíc letělo s nízkonákladovými SmartWings a za to firma očekává tržby okolo pěti miliard korun.
ČSA má na dovolenkové lety vyčleněno pět letadel. "Další můžeme přidat podle potřeby," říká mluvčí ČSA Jitka Novotná.
Pokud by jednání s majiteli Travel Service dopadlo dobře, ovládly by České aerolinie skoro celý trh s lety na dovolenou. Proti patnácti letadlům by na ostatní cestovní kanceláře zbylo jen jedno v barvách Charter Air, které patří do skupiny majitele cestovní kanceláře Fischer po původním Fischer Air.
Antimonopolní úřad už ČSA vyjednávání a nákup konkurenčního Travel Service povolil a nyní si Tvrdíkovi lidé dělají ve firmě hloubkovou kontrolu. Ta by měla skončit okolo poloviny října a pak začnou vyjednávání o ceně.
ČSA jsou na rozdíl od Travel Service v horší finanční situaci a očekávají ztrátu. Tvrdík však už oznámil, že ví, kde peníze sežene. Když bude potřeba, prodá některé z letadel a vezme si ho zpět na leasing.
Tím získá velkou finanční hotovost a může kupovat. Podobným způsobem si ČSA mohou vylepšit i letošní hospodaření, když jim o miliardu zvýšilo náklady drahé palivo.
Prodejem a zpětným pronájmem letadel se snažil těsně před svým krachem a prodejem cestovní kanceláře a letecké společnosti vylepšit finanční situaci i Václav Fischer.