Smlouva ČSA se Shellem, který dosud dodával padesát procent leteckého paliva, končí letos na konci roku. ČSA vypsaly poptávkové řízení, do kterého se přihlásil i Czech Airlines Handling a vyhrál.
"Standardním způsobem jsme oslovili jak všechny společnosti poskytující službu plnění letadel leteckým palivem na Letišti Václava Havla Praha, tak i Czech Airlines Handling," řekl mluvčí ČSA Daniel Šabík.
Hlavním kritériem byla cena. ČSA ročně za palivo utratí řádově miliardy korun. Smlouva je na jeden rok. Czech Airlines Handling patřil donedávna pod ČSA, nyní je sesterskou firmou v rámci Českého aeroholdingu, který ho od ČSA odkoupil.
Druhou polovinu ročního objemu tankování bude celý příští rok dodávat Lukoil, kterému smlouva vyprší příští rok. ČSA počítají s tím, že kontrakt na zbytek budou také příští rok soutěžit.
Plnění letadel kerosinem je novou službou, které se Czech Airlines Handling začal věnovat. Firma tím chce rozšířit portfolio svých služeb. Czech Airlines Handling bude odebírat letecké pohonné hmoty od Unipetrolu RPA. Firma už kvůli tomu nakoupila čtyři nové tahače s cisternami. V praxi funguje celý systém tak, že dodavatel kerosinu doveze palivo do nádrží Letiště Praha a odtud se plní do autocisteren, které plní jednotlivá letadla.