Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


ČSA přesune část byznysu do ciziny. Spustí linky z Německa či Francie

  12:12aktualizováno  12:12
České aerolinie zkusí více vydělávat i na jiných cestujících než na těch, kteří létají z nebo do Česka. Nově začnou létat například mezi Německem a Itálií. Do nového byznysu se pouští především s turbovrtulovými letadly ATR. Důvodem velkých změn v letovém řádu je velký úbytek cestujících mezi Českem a Ruskem.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Josef VostárekMAFRA

„Museli jsme reagovat na situaci na ruském trhu,“ vysvětlil Ján Tóth, ředitel ČSA pro obchod a marketing. ČSA otevřou například provozní uzel ve Stuttgartu, odkud budou létat do Boloně a Ženevy, otevřou také spojení mezi Ženevou a Marseille. Obnoví se tím i linka z Prahy do Stuttgartu.

Už dříve firma oznámila spojení mezi Billundem a Oslem, od loňska létá mezi Hamburkem a Göteborgem. Firma se zaměřuje na trasy, kde je minimální nebo žádná konkurence.

Minulý týden firma oznámila spuštění linek do některých západoevropských zemí (více zde). V úterý aerolinky informovaly ještě o novém spojení do norského Kristiansandu, Poznaně a Gdaňsku a švédského Växjö a Linköpingu. Jde o linky, kterým ČSA říká skákavé. Například do Gdaňsku letí letadlo nejprve z Prahy do Poznaně, poté pokračuje do Gdaňsku. Celkem firma letos zahájí nebo obnoví 19 linek. Velká část z nich je ale sezónních a bude létat jen dva měsíce.

Propad v Rusku a dalších zemích bývalého Sovětského svazu firma vyřešila škrtáním některých linek i odložením startu nových spojení, například do Kaliningradu a Kazaně, odkládá se obnovení provozu do Permu a Ufy.

Zhubnutí zavazadel: bezplatně už jen 15 kilogramů

ČSA současně s novým letovým řádem mění výrazně i své tarifní podmínky. Zjednodušily svůj tarif jen na tři třídy, mění se i podmínky pro přepravu zavazadel. Dosavadní limit 23 kilogramů zůstane jen členům věrnostního programu OK Plus a na některých linkách. Nečlenové budou mít maximální limit patnáct kilogramů u odbaveného zavazadla a osm kilogramů pro příruční zavazadlo.

To je přísnější podmínka, než mají některé nízkonákladové společnosti: například u Ryanairu je u příručního zavazadla limit 10 kilogramů. Firma současně upraví podmínky svého věrnostního programu. Třeba pro udržení zlaté karty bude podmínkou šest letů s ČSA za rok namísto současných dvou.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Stát chce vědět, kam a jak lidé jezdí. Zeptá se čtyřiceti tisíc domácností

Tak velký průzkum od jednoho ministerstva tady ještě nikdy nebyl. Podle zjištění MF DNES právě startuje historicky první celostátní průzkum dopravního chování,...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.