Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ČSA prodaly další letadlo, vrtulové převedou budoucí sestře

  10:00aktualizováno  15:07
České aerolinie pokračují v rozprodeji své flotily. Ve středu definitivně zmizel z Prahy již druhý Boeing 737-500. Kupují ho arménské aerolinky Armavia. Prodej letadla potvrdila mluvčí ČSA Hana Hejsková.
Boeing 737 společnosti ČSA

Boeing 737 společnosti ČSA | foto: ČSA

ČSA ale současně ve čtvrtek oznámily podstatně větší zeštíhlení flotily: sedm turbovrtulových letadel ATR42, která mají na leasing, na jaře převedou na společnost Holidays Czech Airlines, která je zatím dceřinou firmou ČSA.

Boeing už ve středu odletěl do Jerevanu, arménský dopravce se už svým přírůstkem ve flotile prezentoval v tamějších médiích. Cenu žádná ze stran nezveřejnila. Armavia tvrdí, že od ČSA bude mít celkem dvě letadla. "Koupili jsme dvě letadla, druhé bude brzy dodáno," řekl ve středu po příletu do Jerevanu vlastník Armavie Mikhail Bagdasarov.

České aerolinie už letos prodaly jeden stejný boeing firmě Mika Ltd. Podle serveru planes.cz stojí za britskou společností rovněž Bagdasarov. Ten stojí i za nově založenými Slovakian Airlines.

Boeingy mají z flotily ČSA postupně zmizet, firmě zbývá posledních šest strojů. Zatím ale není jasný plán, kdy přesně letadla změní majitele, firma je chce prodávat i podle toho, jaké dosáhne prodejní ceny. Ve flotile ČSA je 19 airbusů a 7 turbovrtulových letadel ATR pro kratší tratě. "Letový řád ve své aktuální podobě počítá s 29 letadly," uvedla Hejsková.

Prodeje letadel jsou pro ztrátové ČSA vítaným zdrojem dodatečných příjmů. Například loni prodej šesti boeingů vynesl téměř 1,2 miliardy korun.

Z převodu sedmi ATR aerolinky nic mít nebudou, jde jen o převod leasingové smlouvy. Stroje by měly dál zajišťovat provoz na linkách ČSA, ale provozovat je budou Holidays Czech Airlines, kde mají například piloti či stevardky nižší mzdy.

"Logické rozložení činností na oba letecké dopravce holdingu také umožní zachovat pracovní příležitosti a dlouhodobě ustálit velikost flotily v rámci Českého aeroholdingu,“ vysvětlila mluvčí ČSA Hana Hejsková.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.