Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nepotřebné airbusy po ČSA končí v Pákistánu, jeden už změnil barvu

  4:01aktualizováno  4:01
Šestice airbusů A320, které ČSA před více než půl rokem odstavily pro nepotřebnost, míří k novému majiteli. První stroje si koupil pákistánský dopravce Pakistan International Airways (PIA). Hodnota transakce je tajná.

V roce 1991 si ČSA pořídily první Airbusy A310. Celkem 4 A310 zde svou službu již ukončily a jsou nahrazeny řadou 320, konkrétně je to v současnosti 9 ks A319 a 6 ks A320. Na fotografii je Airbus A320. | foto: Petr Popelář, vlastní foto + archiv

První tři letadla už do Pákistánu odletěla během května, jeden z airbusů ČSA už dostal i nový nátěr pákistánského dopravce.

27.května 2015 v 17:29, příspěvek archivován: 07.června 2015 v 20:10

#PIA AP-BLA A320 painted in 1960s livery to celebrate sixty years of service. #Pakistan #flag #history #travel pic.twitter.com/0fpuFxc0Vv

Definitivní konec jednání o uzavření kompletní smlouvy o prodeji letadel potvrdily MF DNES dva zdroje z Českého aeroholdingu, který přes svoji společnost B.Aircraft šestici letadel vlastnil. Aeroholding oficiálně jednání nekomentuje. „Probíhá realizace obchodního procesu, který po dohodě s protistranou nebudeme do jeho ukončení blíže komentovat,“ řekl mluvčí Jakub Puchalský. 

ČSA stroje vyřadily z flotily loni na podzim, neměly pro ně využití. Přes léto pomáhaly s provozem Travel Service, současnému menšinovému vlastníkovi ČSA.

Další letadla odletí do Pákistánu během příštích dnů. Minulý týden už probíhal technický zálet přes půl roku odstaveného letadla. „Jednalo se o jeden ze standardních technických záletů letounu po technické revizi, což je výrobcem předepsaný a nutný krok pro znovuuvedení letadla do běžného provozu. Průběh technického záletu je předem přesně stanoven s ohledem na nutnost otestovat celou řadu provozních funkcí letounu. České aerolinie jej provedly na objednávku externího zákazníka,“ uvedl mluvčí ČSA v reakci na příspěvek blogera, který o záletu informoval.

Pákistánské aerolinky si tyto airbusy pro některé své linky od ČSA pronajímaly už v loňském roce, a to včetně posádek. Hodnota transakce není známa, ve výroční zprávě za rok 2013 si B.Aircraft šestici airbusů A320 společně s dalšími šesti airbusy A319 nacenil na 2,2 miliardy korun. Jde o letadla pořízená v roce 2006 a 2007.

Českým aeroliniiím se v posledních týdnech podařilo zbavit se i dalších nepotřebných letadel. Podle serveru E15 našly dva boeingy 737-500 uplatnění v Jižní Americe, nejspíše v Peru. Původně mělo všech pět těchto letadel odletět do Jižní Afriky, z prodeje dvou ale sešlo.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Letadlo společnosti Wizz Air
Nízkonákladoví dopravci se začali snažit, těží z toho i Češi

Až na sklonku sezóny se letos marketingově probudili evropští nízkonákladoví dopravci. V září, kdy přepravní výkony každoročně prudce klesají, se přímo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.