První tři letadla už do Pákistánu odletěla během května, jeden z airbusů ČSA už dostal i nový nátěr pákistánského dopravce.
Definitivní konec jednání o uzavření kompletní smlouvy o prodeji letadel potvrdily MF DNES dva zdroje z Českého aeroholdingu, který přes svoji společnost B.Aircraft šestici letadel vlastnil. Aeroholding oficiálně jednání nekomentuje. „Probíhá realizace obchodního procesu, který po dohodě s protistranou nebudeme do jeho ukončení blíže komentovat,“ řekl mluvčí Jakub Puchalský.
ČSA stroje vyřadily z flotily loni na podzim, neměly pro ně využití. Přes léto pomáhaly s provozem Travel Service, současnému menšinovému vlastníkovi ČSA.
Další letadla odletí do Pákistánu během příštích dnů. Minulý týden už probíhal technický zálet přes půl roku odstaveného letadla. „Jednalo se o jeden ze standardních technických záletů letounu po technické revizi, což je výrobcem předepsaný a nutný krok pro znovuuvedení letadla do běžného provozu. Průběh technického záletu je předem přesně stanoven s ohledem na nutnost otestovat celou řadu provozních funkcí letounu. České aerolinie jej provedly na objednávku externího zákazníka,“ uvedl mluvčí ČSA v reakci na příspěvek blogera, který o záletu informoval.
Pákistánské aerolinky si tyto airbusy pro některé své linky od ČSA pronajímaly už v loňském roce, a to včetně posádek. Hodnota transakce není známa, ve výroční zprávě za rok 2013 si B.Aircraft šestici airbusů A320 společně s dalšími šesti airbusy A319 nacenil na 2,2 miliardy korun. Jde o letadla pořízená v roce 2006 a 2007.
Českým aeroliniiím se v posledních týdnech podařilo zbavit se i dalších nepotřebných letadel. Podle serveru E15 našly dva boeingy 737-500 uplatnění v Jižní Americe, nejspíše v Peru. Původně mělo všech pět těchto letadel odletět do Jižní Afriky, z prodeje dvou ale sešlo.