Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


ČSA ruší po pár měsících linku do Osla, prodlouží lety do Benátek

  17:47aktualizováno  17:47
České aerolinie škrtají na své mapě destinací druhou linku, kterou letos na jaře vzkřísily. Po konci linky do Atén zruší od 1. září i spojení s norským Oslem.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

„Důvodem je vývoj rezervací na září a říjen. Linka byla plánována jako sezonní do konce října, její provoz ukončíme kvůli poptávce ale dříve,“ řekl mluvčí ČSA Daniel Šabík ke konci spojení s Oslem. Na lince soupeřily ČSA o zákazníky s Norwegian, ty naopak přidávají další lety a namísto pěti letů týdně začaly od tohoto týdne létat desetkrát týdně.

ČSA na jaře překvapily po letech rušení linek ambiciózním plánem na nové spoje. Po střetu s realitou počtu cestujících a výnosností linek ale několik spojů skončí. Od jara jde tak již o sedmou z devatenácti nově oznámených destinací, u kterých dopravce přehodnotil plány. 

V srpnu skončilo spojení do Atén kvůli platební morálce na tamním trhu, v červnu firma zrušila i plánovanou linku do Corku, kterou ale ani nespustila. Zmizela i linka z dánského Billundu do Osla, která byla pokračováním linky z Prahy. Start dalších linek, například do Bordeaux, Poznaně a Gdaňsku, posunul dopravce až na jaro příštího roku. Na druhou stranu firma oproti původním plánům ještě navíc spustila nové linky do Lodže, Edinburghu a polského města Radom.

Podle Šabíka firma nebude dotovat ztrátové linky, a proto pružně reaguje na změny na trhu. Většina dopravců ale nechává linkám delší čas na to, aby se ukázalo, zda mají šanci na zisk.  Například Ryanair v Praze skončí letos s linkou do Brém, provoz ukončí ale až v říjnu.

Změny v letovém řádě navíc nemusí příliš pozitivně vnímat zákazníci, kteří musí kvůli zrušeným letům měnit své plány. „Většina letenek na sezonní linky se prodává na poslední chvíli,  zhruba dva týdny před odletem. V  případě zrušení letu s dostatečným předstihem je pak dopad na zákazníky minimální,“ tvrdí Šabík.

ČSA zatím konkrétně neuvedly, které letošní nově zavedené sezonní linky vrátí do letového řádu i příští léto. Podle Šabíka je potřebné počkat na výsledky ze srpna a na vyhodnocení nejsilnější části sezony. Podle něj je ale podle předběžných výsledků zájem o některé takový, že jejich provoz prodlouží i v nadcházející zimní sezoně a některé opět otevřou i příští léto. Jako příklad uvádí Benátky, které měly skončit na konci letošního srpna. Firma je nakonec nechala v letovém řádu až do konce letní sezony a bude je provozovat také v zimě. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Radim Jančura před prvním vyjetím vlaku RegioJet z pražského hlavního nádraží...
Autobusy z dálnice D1 nahradíme vlaky, říká Jančura. Míří i do Německa

Na českých silnicích začíná být husto. O klienty se perou soukromí dopravci i stát. Šéf RegioJetu Radim Jančura říká, že naučí lidi z Moravy jezdit do Prahy...  celý článek

Ryanair létá výhradně s Boeingy 737-800
Ryanair zruší až padesát letů denně, chce zlepšit dochvilnost

Nízkonákladová společnost Ryanair po dobu následujících šesti týdnů, tedy do konce října, zruší denně 40 až 50 svých letů. Důvodem má být zlepšení...  celý článek

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.