Od zimního letového řádu, který vstoupí v platnost 27. října, začnou oba dopravci spolupracovat na linkách z Prahy do Říma, Barcelony a Tel Avivu. Dosud se spolupráce týkala jen zahraničních klientů obou aerolinek, kteří přestupovali v Praze.
"Spolupráce přinesla oběma společnostem pozitivní obchodní výsledky, a proto jsme se dohodli na mírném rozšíření i na lokálním trhu," vysvětlil mluvčí ČSA Dan Šabík.
Sdílení letů v praxi znamená, že cestující si například koupí letenku do Říma, ale poletí nakonec s Travel Service a naopak. Aerolinkám to umožňuje lépe zaplnit svoji kapacitu. Od léta takto vzájemně oba dopravci využívají své linky pro spolupráci na letech s přestupem v Praze, především pro spojení mezi zeměmi bývalého Sovětského svazu a Středomořím.
Díky rozšíření spolupráce nabídnou oba dopravci více letů svým klientům, někde zůstane počet zachován. Například do Říma budou dopravci létat každý den dvakrát, ranní rotaci zajistí Travel Service pod svoji značkou SmartWings, večerní ČSA.
Linku do Barcelony budou kompletně zajišťovat ČSA sedmkrát týdně, Travel Service na ně bude prodávat letenky. Do Tel Avivu budou ČSA zajišťovat čtyři lety týdně. Letenky už jsou v prodeji. Tím, že si nebudou oba dopravci vzájemně konkurovat, se dá očekávat i jejich zdražení.
ČSA dva týdny před spuštěním zimního letového řádu dosud nemá jeho finální znění, což souvisí i s velkým personálním zemětřesením v klíčové části ČSA: obchodního oddělení. Nejprve firmu opustil výkonný ředitel pro obchod a marketing Jiří Marek, tento týden podle serveru E15 skončil i šéf obchodu Krassimir Taněv. Jejich místa zaujali manažeři Letiště Praha Jozef Sinčák a Stanislav Zeman.
Z letového řádu například vypadne v létě zavedená linka do Florencie, výrazně se seškrtá spojení do Mnichova a Curychu. Kompletní informace o novém letovém řádu chtějí ČSA zveřejnit až v týdnu přes spuštěním jeho platnosti.