ČSA ale ztrácí v průměru méně klientů než ostatní aerolinky na letišti: podle údajů Letiště Praha totiž na Ruzyni v květnu ubylo 13,96 procenta pasažérů.
V Evropě ale patří ČSA s poklesem počtu cestujících k podprůměrným společnostem: celkově aerolinkám ubylo necelých devět procent pasažérů. Ztrácí takřka všichni dopravci, nejvíce cestujících ubylo srbským aerolinkám JAT. Naopak Turkish Airlines si připsaly čtrnáct procent růst.
Propad aerolinek zpomaluje
Podle statistik za květen ČSA přepravily 405 tisíc cestujících. Vytížení letadel také kleslo ze 63,6 procenta na 61,7 procenta. Znamená to, že čtyři z deseti sedaček jsou v letadle v průměru prázdné.
Obsazenost letadel nemusí být pro aerolinky klíčová: záleží především na ceně letenek. Ve vytíženosti jsou ale ČSA ve spodní polovině evropských dopravců.
Nejhorší vytíženost v Evropě mají řecké Olympic Airways, které nedosáhly v květnu ani na padesát procent obsazenosti. Nejlépe obsazená letadla má Iberia, 78 procent sedaček. Jen nepatrně horší je společnost Air France, která se zajímá o koupi ČSA. Průměrná obsazenost evropských letadel je 73 procent.
Podle zprávy Asociace evropských aerolinií ukazují předběžné výsledky za červen zpomalení pádu aerolinek.