Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ČSA výrazně zlevnily, někdy i pod nízkonákladovky

  13:14aktualizováno  15:14
Nejdražší letenka z Prahy po Evropě? Obvykle se státními Českými aeroliniemi. Toto dlouhé roky fungující pravidlo však nyní končí. ČSA poprvé za posledních pět let dokonce snížily ceny letenek pod dva tisíce korun za zpáteční let po Evropě.

Ilustrační foto. | foto: ČSA

Jde sice jen o marketingovou časově omezenou akci na nepříliš atraktivní měsíce pro cestování, přesto se ČSA po dlouhé době s cenami podařilo dostat i pod ceny nízkonákladových dopravců, kteří si obvykle ještě účtují další poplatek za odbavené zavazadlo.

Pod dvěma tisíci korunami jsou například zpáteční letenky do Říma, Milána či Düsseldorfu. Počet míst za snížené ceny je omezen, k mání jich je ale stále dost.

Do tří tisíc korun se teď dají u ČSA sehnat i lety do atraktivních destinací jako je Barcelona či Paříž. "Docela se to prodává, každý si raději vezme ČSA než nízkonákladového dopravce," řekl Josef Trejbal z Asiany. Lety do Říma jsou s ČSA až do konce března většinou levnější než konkurenční Wizz Air a SmartWings.

ČSA se dostaly na seznam levných aerolinek

Letenky se však dají koupit ještě levněji než za inzerovaných 1905 korun. Například přes německý server expedia.de vychází na stejná data letenka za 1677 Kč, ještě nižší cenu jde získat přímo přes web ČSA. Musíte si ale přepnout na americkou verzi a platit v dolarech, pak je cena dokonce pod šestnácti sty korunami.

Teprve podruhé v historii se tak ČSA dostaly i na server akcniletenky.com, jehož provozovatel Lukáš Košík pravidelně zveřejňuje výrazně levné letenky, často způsobené například chybou aerolinek. Ve stovkách nabídek dosud ČSA chyběly, protože bývaly obvykle velmi drahé.

ČSA už zřejmě přistoupily na strategii, kdy je lepší prodat část letenek i pod náklady, než přepustit cestující levnějším dopravcům. Takovou obchodní politiku dlouho odmítal především management Radomíra Lašáka, který tvrdil, že není nutné letadla plnit za každou cenu. Jeho působení přivedlo ČSA do více než třímiliardové ztráty. I za loňský rok jsou ale ČSA ve velké ztrátě.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.