Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ČSA začnou v červnu do Vietnamu přepravovat také cestující

  16:31aktualizováno  16:48
České aerolinie začnou na konci června přepravovat cestující do vietnamského hlavního města Hanoj. Linku budou provozovat s mírně upraveným letadlem Airbus A319, který je přitom určený hlavně na středně dlouhé tratě.

Vietnam, Saigon | foto: Profimedia.cz

Firma už zadala údaje o nové lince, kterou dlouho tajila a na kterou jako první upozornila MF DNES, do rezervačních systémů. Podle nich budou stroje ČSA létat třikrát týdně přes kazašskou Alma-Atu. Letenky nejsou v systémech zatím v prodeji, ale ukazují cenu za zpáteční letenku kolem třiceti tisíc korun.

Letadlo má pojmout 14 cestujících v byznys třídě a 102 v ekonomické, což je méně, než je obvyklá kapacita stejného letadla na evropských letech. Důvodem je především možnost delšího doletu i lepšího pohodlí za letu, který směrem z Vietnamu potrvá přes třináct hodin.

Podle mluvčí Hany Hejskové České aerolinie zatím o spuštění linky definitivně nerozhodly. Linka je nicméně zavedena v elektronickém systému, kam má přístup veřejnost. Objednat si let zatím není možné.

Novou linku má využívat především početná vietnamská komunita v Česku. ČSA chystají od června i nákladní linku. S pronajatým nákladním jumbem budou dvakrát týdně létat mezi Prahou, Hongkongem a Vietnamem. Nové spojení má přinést státním aerolinkám zisk v řádu desítek milionů korun ročně s nepříliš velkým rizikem. "Většina kapacity v letadle je už dopředu nasmlouvaná," řekl zdroj MF DNES z vedení aerolinek.

České aerolinie oficiálně k plánu mlčí, MF DNES má informaci o projektu potvrzenou ze dvou vysoce postavených zdrojů. Plán již schválilo představenstvo. "Destinací, jejichž potenciál České aerolinie průběžně analyzují, je dlouhý seznam, což samo o sobě neznamená, že ten který obchodní případ bude skutečně realizován," uvedla na dotazy MF DNES bez bližších podrobností mluvčí Hana Hejsková.

"Vím, že se o tom ve vietnamské komunitě dost mluví. Usnadnilo by to hodně dopravu tropického ovoce a zeleniny i dalšího zboží do Česka," říká šéf Česko-vietnamské společnosti Marcel Winter. Podle něj by navíc usnadnila linka export českých výrobků na vietnamský trh.

České aerolinie si chtějí na linku půjčit nákladní stroj Boeing 747-400/F na dva roky formou ACMI pronájmu, provozovatel letadla by dodal i vlastní piloty. Smlouvy by měly aerolinkám zajistit, že zákazníci s objednanou kapacitou budou platit za dopravu i v době, kdy by neměli například dostatek nákladu na převoz. Jde o podobný princip, jaký používají například cestovní kanceláře u charterových letů.

Aerolinky už nemají vlastní cargo terminál, ten prodaly v roce 2007 společnosti Central European Handling.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.