Podle odhadu ekonomů se cena malého ústavu může pohybovat v rozmezí od dvou do čtyř miliard korun.
"Nic o jednáních nevím, nemohu to komentovat," řekl Milan Tománek, mluvčí ČSOB, která je podle celkových aktiv největší bankovní skupinou v Česku.
PPF informaci o jednání o prodeji eBanky popřela. Její mluvčí Dita Fuchsová MF DNES odkázala na vyjádření menšinového spolumajitele PPF Jiřího Šmejce pro Hospodářské noviny ze začátku ledna, kdy řekl: "S eBankou jsme nyní spokojeni. Za loňský rok byla v zisku a doufám, že za ten letošní rok bude zisk ještě vyšší. Strategického partnera pro ni tak v současnosti nehledáme."
Několik měsíců předtím nicméně Šmejc uvedl, že skupina PPF neodmítá žádný obchod, který dává ekonomický smysl.
"Jestliže nám nejvíce peněz přinese držení eBanky, pak si ji necháme. Jestliže nejvíce peněz přinese její prodej, pak ji prodáme," řekl Šmejc s tím, že PPF oslovuje v případě eBanky "opravdu hodně zájemců". Minulý rok prodala PPF leasingovou společnost ČP Leasing.
Ve skupině PPF, která se zaměřuje na finanční služby a spotřebitelské úvěry, jsou nyní dvě banky. Kromě eBanky skupina vlastní i PPF Banku. "Ekonomicky nemá význam mít ve skupině dvě banky," uvedl analytik společnosti Atlantik FT Jan Schiesser.
Zatímco PPF Banka zajišťuje mateřské skupině financování a správu majetku, eBanka je zaměřená čistě na služby pro drobnější klientelu.
"Ve své době byla eBanka výjimečná, protože měla jako jediná internetové bankovnictví. Dnes už ho mají i všechny velké banky a ona svou výlučnost ztratila, takže její tržní pozice se velmi zhoršila," soudí Schiesser. Další rozvoj eBanky mohou přinést buď masivní investice do sítě poboček, nebo prodej.
Pro ČSOB je eBanka výhodná hlavně kvůli klientům. "ČSOB příliš nezvládla fúzi s IPB a ztratila hodně klientů právě v retailové části, přes eBanku by tuto část trhu získala zpět," říká Schiesser.
eBanka měla loni kolem 115 tisíc kmenových klientů, kteří u ní měli uloženo celkem 14,4 miliardy korun.