iDNES.cz

Čtenářům odpoví Vratislav Kulhánek

velikost textu:
vydáno 11.11.2004 13:50
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mě, jak se cítíe na novém postu. nemáte pocit, že najednou nemůžete už do ničeho mluvit? Že tu hlavní řídící práci za vás převzal pan Wittig? Hansi
ODPOVĚĎ: Nemohu tvrdit, že nemůžu do ničeho mluvit. Pravidelně se s kolegou Wittigem radíme a myslím, že mohu říct, že jsem průběžně velmi dobře informován. Samozřejmě exekutiva je o něčem jiném. 11.11.2004 14:02
OTÁZKA: Dobrý den, pane Kulhánku. Četl jsem vyjádření pana Detlefa Wittiga o nové škodovce. Doslova řekl, že to bude "prostorový koncept, mnohem více než kombi, limuzína s množstvím prostoru, nový druh křížence". To nějak nevím, jak si představit. Můžete to popsat lépe, nebo třeba přirovnat k nějakému konkurenčnímu podobnému vozu? Koliha
ODPOVĚĎ: Nedá se hovořit o novém druhu křížence. Půjde o vůz, který ve své třídě by odpovídal kategorii vozů MPV, zatím obvyklých ve třídách vyšších. 11.11.2004 14:03
OTÁZKA: Na jakou cílovou skupinu chcete zamířit novým vozem založeným na roomsteru? Bude to opravdu nová řada tedy budete vyrábět fabie, octavie, superby A "roomstery"? Yaser
ODPOVĚĎ: Nedá se říci, že by to byla zcela nová řada. Roomster se pohybuje na hranici mezi třídou A0 a A. Cílovou skupinou by měly být rodiny s požadavkem na velkou variabilnost vnitřního prostoru. 11.11.2004 14:05
OTÁZKA: Dobrý den, bojíte se konkurence kolínské automobiliky? Díky Petr X.
ODPOVĚĎ: Nebojím, protože vozy vyráběné v Kolíně budou menší než je naše Fabia, a protože na trhu se s touto kategorií vozů poměrně dobře vyrovnáváme, nemyslím, že by šlo o přímého konkurenta. Kromě toho už prohlášení kolegy Enomota říká, že jde o třetí vůz do rodiny s převážným zaměřením na export. 11.11.2004 14:07
OTÁZKA: Dobrý den. Na kdy se chystá nová verze superbu? šoffér
ODPOVĚĎ: Obvyklá životnost modelu je 7 let. Z toho lze vyvodit, kdy by měl na trh přijít následník Superbu. 11.11.2004 14:07
OTÁZKA: Máte ke škodě a autum zvláštní vztah nebo jste spíš manažer, který může pracovat v jakékoli firmě? Existuje odvětví, do kterého byste nešel za žádnou cenu? Filip
ODPOVĚĎ: Mám ke Škodě a k autům velmi specifický vztah, potažmo mám je rád oba. Nicméně řízení automobilky nebo kterékoli jiné firmy je řemeslo a myslím, že není odvětví, které by pro mě bylo nepřijatelné. 11.11.2004 14:09
OTÁZKA: Nějak se mi nedaří našetřit čtvrt milionu na nové auto. nechápu proto moc, proč říkáte, že češi nemají zájem o malá levná auta. O co podobná tvrzení opíráte? Já bych si auto za 180 tisíc nechal líbit a na Kolín se těším... učitel
ODPOVĚĎ: Své tvrzení opírám o to, že pokud se podíváte na prodeje a podíly na českém trhu automobilů, tak ani těch několik modelů, které jsou cenově pod 200 tisíc Kč, nezaznamenávají mimořádný růst ani obrat. 11.11.2004 14:10
OTÁZKA: Budou roomstery vyrabeny jako ekologicka varianta auta, nebo jako klasicky vuz na klasicke palivo? Nebo neco mezi tim? Lukas
ODPOVĚĎ: I roomstery budou poháněny klasickými spalovacími motory, jako medium bude benzín a nafta. Tím se ovšem nedá říct, že motory, které splňují euro5, nejsou ekologické. 11.11.2004 14:12
OTÁZKA: Pane Kulhanku, myslim, ze jsi zaslouzitr obdiv a uznani, za Vas se toho hodne zmenilo. Co se vsak bohuzel nezmenilo je jednani nekterych dealeru a zastupcu automobilky. Mam Superb potreti se stejnou vadou v servisu a nikdo mi neni schopen rict, kdy bude auto opraveno, ani se omluvit za vyskyt vady natoz prijit s rychlim resenim cele zalezitosti a poskytnutim odpovidajici nahrady. Jsem z toho smutny. Doufam, ze stejne jako Vas, tak i Vaseho nasledovnika nenechaji tyto zalezitosti klidnymi a budete se snazit vysvetlit svym lidem, ze prodavaji auta a ne rohliky. Josef Vytlacil
ODPOVĚĎ: Jsem z toho možná smutnější než vy, ale máte pravdu, že tento problém nenechá v klidu ani kolegu Wittiga. Zákazník, který si koupí nové auto, má skutečně nárok na mimořádné zacházení. Zavedli jsme systém LEX, takže k zlepšování dochází, ale velmi pomalu. 11.11.2004 14:13
OTÁZKA: Není otázka nového vozu jen blafováním, jelikož se Škoda bojí modelu Logan?Nebylo by možné nabídnout zakazníkovi auto, které by splnovalo standarty EU bez zbytečných "nesmyslů" výbavy? Nemám na mysli Junior? Nebojíte, že podobná uplatková aféra jako ve fotbale, vypukne v hokeji? Prokeš
ODPOVĚĎ: Nemám obavy, že by v hokeji propukla úplatková aféra. Problém není v tom nabídnout auto, které by bylo bez tzv. nesmyslů výbavy, ale musíme nabídnout auto, které má výbavu nejméně stejnou, jakou má konkurence, abychom u zákazníka uspěli. 11.11.2004 14:16
OTÁZKA: Dobrý den, jaký motor dostane nová škoda octavia RS? Michal P.
ODPOVĚĎ: Benzín 2,0 FSI 110 kW. 11.11.2004 14:17
OTÁZKA: odpovíte konkrétně, zda-li jste byl v KSČ, jaké jste měl funkce, a prošel-li by jste lustračním osvědčením? interracial
ODPOVĚĎ: Ano, byl jsem v KSČ v letech 1968-69. Pak jsem byl vyloučen. Nepochybuji o tom, že bych neprošel lustračním osvědčením. 11.11.2004 14:18
OTÁZKA: Dobrý den, pane Kulhánku. Co říkáte názoru, že i Oktávie byla naplněním snu Mladé Boleslavi za zakázaný projekt v 70. letech, Fabie je nejlepší pokračovatel třídy, která kdysi byla nastartována Favoritem. V těchto souvislostech chybí nějaká vize a duše Superbu. Startovní kampaň se schránkou na deštník byla jen jeho vizuálním vyjádřenímo. Jak v tomto směru vidíte další kroky Škoda Auto a.s.? Janko Novotný
ODPOVĚĎ: Již od roku 1991 jsme vycházeli z toho, že nelze budovat rozvoj fabriky jen na jedné modelové řadě. Posléze jsme došli k názoru, že daleko stabilnější než dvě nohy jsou tři. Proto Superb. Jsem si jist, že následník Superbu vás překvapí, neboť v rámci celého portfolia spolu s Fabií a Oktavií bude vyjádřením duše i vize Škoda Auto. 11.11.2004 14:20
OTÁZKA: Dobrý den, kromě jiného máme v rodině i několik Škodovek (fabia, octavia, superb). Musím říct, že jsou to dobrá auta ( srovnatelná se světovou konkurencí ) a mají výdr. Alespoň ty naše kousky s kterými mám zkušenosti. Po včerejší výměně okna po vloupání jsem ovšem nebyl spokojen s kvalitou práce ( osekaná a otlačená opěrka-to by se mechanikovi nemělo stát ) je možné si někde stěžovat a má to nějaký smysl. Jinak byl servis ( prozatím jen běžné prohlídky ) vždy bez problémů. Udělali jste ve Škodě kus práce. Přeji hodně dalších úspěchů. Xray
ODPOVĚĎ: Samozřejmě, že má smysl si stěžovat na oddělení servisních činností Škody Auto přímo v Mladé Boleslavi, a to písemně k rukám p. Adama. Jinak děkuji za pochvalu. 11.11.2004 14:21
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánek, je pravda, že škodovka bude vyrábět jenou malá lidová auta a bude mít také podle toho pověst? Je pravda, že Superb nebude mít nástupce? Chtěl by jste, aby škoda také vyráběla i sporťáky nebo off-roady? Jaký je Váš názor na to, a jak dění můžete ovlivnit? Myslím si, že lidé by si přáli kompletní řadu automobilů a ne jen nějaké "drobty". Díky Boromir
ODPOVĚĎ: Nebude vyrábět malá auta. Pověst bude mít stále lepší. Superb bude mít nástupce. Samozřejmě, že bych si přál rozšíření portfolia o další modelovou řadu a věřím, že k tomu i dojde. 11.11.2004 14:23
OTÁZKA: Dobrý den, mám jeden dotaz, který možná nebudete schopen zodpovědět, ale zkusím to. U vozů Škoda Felicia velmi často reznou 5. dveře nad a pod plastovým pásem, proč Škoda neuzná to, že se zkrátka tato část vozu nepovedla a že to je zmetek a nutí tak zákazníky ke koupi nového dílu ?? A druhá otázka - bude škoda vyrábět vůz pro nižší a stř. třídu obyvatel - něco mezi Fabií, Felicií a Favoritem ? Petr Novotný
ODPOVĚĎ: Některými problémy u modelů Felicia jsme se poučili a u Fabie, Octavie a Superbu k podobným problémům již nedochází. Ale je to spíš otázka vývoje a rozhodně nelze říct, že by to byl zmetek. 11.11.2004 14:24
OTÁZKA: Dobrý den, jak se díváte na možnou konkurenci z Kolína? Znáte nějaký vtip o škodovkách? Cézi
ODPOVĚĎ: Již jsem se vyjádřil. 11.11.2004 14:25
OTÁZKA: kdy se objeví u nové Octavie verze s 2,0 FSI konkrétně na trhu? díky. honzajs
ODPOVĚĎ: Na trhu se objeví spolu s uvedením nové Octavie combi začátkem roku 2005. 11.11.2004 14:26
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku, Moc se mi líbí reklama na vozy Škoda. Je velmi vtipna a lidska. Ovlivnil jste z Vasi pozice nejakym zpusobem styl dnesni Skodovacke reklamy? A pokud ne, jste s ni spokojen? Jirka
ODPOVĚĎ: Samozřejmě, že jsem se pokoušel a někdy snad i úspěšně. Ale, jak to bývá, někdy se reklama povede, někdy ne. 11.11.2004 14:27
OTÁZKA: Škoda je jednou z nejstarších značek v Evropě a zároveň je dávána jako podnikatelský vzor součastnosti. V čem úspěch škodovky spatřujete? Říká se že vše je v lidech. Kolik pomoht kapitál VW a co dnešní mladá generace třeba v Mladé Boleslavi vůbec ví o tradicích továrny pana Laurina a Klementa? František L.
ODPOVĚĎ: V roce 2005 bude Škoda Auto slavit 100 let výroby automobilů. Úspěch samozřejmě vyplývá z vlastně již 4. generace lidí, kteří v Mladé Boleslavi a v Kvasinech a ve Vrchlabí vyrábějí auta. Bez vstupu VW s jeho kapitálem ale zejména technickou výbavou by Škoda byla druhořadou automobilkou. Informace o historii a o tradicích se našim učňům i všem zaměstnancům prostřednictvím Muzea Auto Škoda ,podnikového časopisu i běžným vzájemným kontaktem dostává víc než dost. A myslím, že právě hrdost na historii naší značky je jednou z příčin našich úspěchů. 11.11.2004 14:31
OTÁZKA: Dobry den, doneslo se ke me od dobreho zdroje, ze mate vztah s pani ministryni Buzkovou. Co je na tom pravdy? TAJNY AGENT
ODPOVĚĎ: S paní ministryní jsme v přátelských vztazích. Spolupracujeme na pracovní bázi. 11.11.2004 14:32
OTÁZKA: Dobrý den. Kolik bude nová ŠKODA ROOMSTER stát ? Jenda
ODPOVĚĎ: Cena nového modelu se určuje podle situace na trhu a různě pro jednotlivé země, čili cena Roomsteru bude známa s jeho uvedením na trh. 11.11.2004 14:32
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku. Bylo mnoho řečeno o nejpokrokovější technologii u žívan ve Vaší automobilce. Jsou organizovány návštěvy ve Vašem podniku? Takové návštěvy v jiných automobilkách bývají běžné, Návštěva u Vás by byla jistě velmi zajímavá a pro mnohé jistě i motivující. Je možné odebrat koupený vůz Vaší výroby také přímo ze závodu (jako na př Mercedes, atd.) ?Děkuji. Jaroslav Koloc
ODPOVĚĎ: Rovněž u nás jsou návštěvy běžné. Je třeba se spojit s příslušným oddělením návštěv: telefon 326 83 11 35. Vůz je možno odebrat u nás v zákaznickém centru v Mladé Boleslavi. Objednán musí být ale u příslušného obchodníka. 11.11.2004 14:34
OTÁZKA: připravuje škoda nástupce Fabie Combi? V současné době jednu vlastním a až budu za 2-3 roky uvažovat o novém autě, rád bych si pořídil něco podobného, nebot jsem s ní spokojený. Nemám však namysli malá MPV typu Meriva (relativně malý zavazadlový prostor) ale spíše klasické Combi. Jindra
ODPOVĚĎ: Ano. Myslím, že můžete uvažovat v pozitivním smyslu. 11.11.2004 14:34
OTÁZKA: Blíží se výročí studetského převratu. co jste dělal před 15 lety vy? Honza V.
ODPOVĚĎ: Byl jsem zaměstnán v Motoru České Budějovice. 11.11.2004 14:35
OTÁZKA: Dobrý den, pane Kulhánek. Připravuje Škodovka (nebo koncern VW) pro nejbližší budoucnost hydrib typu Toyoty Prius třeba jen v konceptu? Jak vidíte budoucnost hydribních aut. Není to cesta do budocnosti. Byla by škoda, kdyby Evropě ujel vlak... Daniel
ODPOVĚĎ: Škodovka nepřipravuje vůz s hybridním pohonem. Osobně se domnívám, že perspektivním mediem bude vodík. 11.11.2004 14:36
OTÁZKA: Dobrý den, jako absolvent Vaší VŠ neustále sleduji vývoj v automobilovém průmyslu. Bydlím v Liberci. 90% investic míří do automobilového průmyslu a téměř 50% obyvatel v tomto průmyslu pracuje. Neuvažujete o úzké spolupráci i s okresy mimo Mladou Boleslav při tvorbě clustru, který by zabránil téměř nulové diverzifikaci průmyslu, podobně jak to provedl Wolfsburg? Děkuji za odpověď a přeji Vám mnoho dalších pracovních úspěchů. Denis Tomáš
ODPOVĚĎ: Dost dobře nechápu obsah otázky, zejména co se týče Wolsburgu. Jinak jsem toho názoru, že celorepublikově extremní závislost na jednom průmyslovém oboru není šťastné řešení. Na druhé straně celý automobilový průmysl celé ČR produkuje necelých 8 % HDP a necelých 20 % exportu. 11.11.2004 14:38
OTÁZKA: Dobrý den, držím Vám i Škodě palce. Martin
ODPOVĚĎ: Velmi děkuji. 11.11.2004 14:38
OTÁZKA: Existuje ve škodovce nějaké vývojové cetrum, které by hledalo nové možnosti pohonu automobilů - vodík, elektromotory,... nebo na tom pracuje někde celý koncern VW? Cézi
ODPOVĚĎ: Fáze alternativních pohonů je problematikou výzkumu, nikoli aplikovaného vývoje. Ve vývojovém centru Škody, které pro zajímavost má více než 1300 pracovníků, vyvíjíme nové vozy a klasické motory. 11.11.2004 14:40
OTÁZKA: Dobrý den, již čtyři roky mám Fábii, celkem najeto pouhých 37 000 km. Za tu dobu mi však už prasklo těsnění pod hlavou motoru, odešel torzní stabilizátor přední nápravy, čidlo teploty mototru a další drobnosti. Koupil jsem si poprvé v životě nové auto, abych nemusel vrážet peníze do oprav jako u ojetého, ale výsledek je stejný. UVAŽUJETE O ZLEPŠENÍ KVALITY? Lubomír Diviš
ODPOVĚĎ: Je mi velmi líto, ale v každodenní produkci téměř 2 tisíc vozů se bohužel stane i to, že některý vůz není takový, jaký má být. Na druhé straně hodnocení kvality nezávislými evropskými agenturami vychází pro Škodu velmi lichotivě. Ale o zlepšování kvality uvažujeme každý den a každou hodinu. 11.11.2004 14:42
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, co všechno Škodovka sponzoruje. Je to sympatické a mám pocit, že bez vás by celá řada aktivit vůbec neexistovala. JK Jan Kříž
ODPOVĚĎ: Sponzoring je rozdělen do dvou kategorií. Jednak jde o klasickou reklamu typu Tour de France nebo hokej, atd. Ale jinak jde např. o Národní divadlo, Českou filharmonii, řadu nadací, zdravotních a kulturních institucí, atd. 11.11.2004 14:43
OTÁZKA: Dobrý den, plánuje Škoda někdy vyrábět 7mimístné vozy pro velké rodiny za "dostupnou cenu", řekněme do 400,000 nový vůz? Honza
ODPOVĚĎ: Neplánuje, ani za dostupnou ani za nedostupnou cenu. 11.11.2004 14:44
OTÁZKA: Připravuje Škodovka vývoj elektromotoru, chystá se vstoupit na trh s hybridním vozem? Konkurence již věnuje těmto alternativním pohonům náležitou pozornost. Co Škoda? Honza
ODPOVĚĎ: Už jsem odpovídal. 11.11.2004 14:44
OTÁZKA: Dobrý den, v nedávné době jsem zaslechl nějaké spekulace o Škoda Country. Ponechem stranou otázku, zda se na podobném voze pracuje či nikoliv a přejděme k jiné otázce - domníváte se, že by měl podobný terénní offroad v našich zeměpisných šířkách uplatnění? A druhý dotaz - neplánuje Škoda navázat nějakým, způsobem na Tudor? Děkuji a přeji hezký den. RejpalCZ
ODPOVĚĎ: Klasický Off-road nepřipadá v úvahu. Trh je v současné době dostatečně saturován. Navázat na Tudor by bylo velmi obtížné, protože v této kategorii dochází velmi rychle ke ztrátě obliby modelu a vůz by byl příliš drahý. 11.11.2004 14:46
OTÁZKA: Dobrý den, nikde jsem neslyšel o tom jak dopadla nová octavia v nárazových testech a ještě by mě zajímalo kdy se dá očekávat verze 2,0TDI 4x4. Děkuji za odpověď Richard
ODPOVĚĎ: V testech NCAP dopadla nová Octavie velmi dobře. Testy budou zveřejněny koncem listopadu. 11.11.2004 14:47
OTÁZKA: Mám druhou O-Combi 4x4 T - dle mého názoru nejlepší na trhu v poměru cena a užití, myslíte si že je šťastným řešením 2,0 FSI u následující čtyřkolky ? A dal byste přednost tomuto motoru nebo TDI - jezdím v zimě do Alp. Děkuji. Martin
ODPOVĚĎ: U nové Octavie combi 4x4 bude rovněž k dispozici motor TDI-PD. Musíme respektovat, že je řada zákazníků, kteří preferují benzínové motory, takže uspokojíme obě strany. 11.11.2004 14:48
OTÁZKA: Pěkný den. Můžete napsat, jestli se nějakým způsobem projevila na prodeji škodovek tragická nehoda pana Hlinky? Děkuji. David
ODPOVĚĎ: Rozhodně ne. Souvislost mezi zraněním I. Hlinky a bezpečností Superba neexistovala. Domnívám se, že při podobné nehodě by došlo k podobným zraněním v jakémkoli voze. 11.11.2004 14:49
OTÁZKA: reakce na otázku-odpověď v této diskuzi - Pokud jde o lustrace našel jsme Vaše jméno v Cibulkových seznamech... jste si skutečně tak jistý, že byste lustarcemi prošel? závodník
ODPOVĚĎ: Vzhledem k tomu, že vím, co v mém svazku je, myslím, že příslušný soud by musel rozhodnout jednoznačně v můj prospěch. 11.11.2004 14:50
OTÁZKA: Byl jsem kdysi velmi zklamán jízdními vlastnostmi Oktávie I. - dle mého názoru to bylo příliš velké a těžké auto na takový malý a měkký podvozek. Auto má při vyšších rychlostech problém projíždět táhlé zatáčky na dálnicích... a čím jsou horší tlumiče, tím je jev patrnější (posuzováno na více kusech). Zbytečná byla i velká kola, která zřejmě také měla vliv jak na výše zmíněné jízdní vlastnosti, tak na prostor uvnitř vozu (dle mého soudu opět na tak velké auto celkově špatná ergonomie). Jaký je Váš názor? James
ODPOVĚĎ: Můj názor je bohužel zcela odlišný od vašeho. Řada testů jak novinářů tak odborníků hodnotí jízdní vlastnosti Octavie pozitivně. Souhlasím s vámi co se týče vnitřního prostoru Octavie I , to však bylo řešeno již v nové Octavii. 11.11.2004 14:51
OTÁZKA: Dobrý den ! Měl jsem již několik octavii a byl jsme velmi spokojen. Jediná věc, která se se nejen mě nelibi je kvalita zámků. Dostat se do auta je záležitostí šroubováku a několika sekund. Plánujete změnu ? petr nováček
ODPOVĚĎ: V zásadě do každého vozu se kvalifikovaný zloděj dostane maximálně do třech minut. Nicméně ten základní problém byl částěčně vyřešen před dvěma lety, takže u Octavií vyráběných od té doby by šroubovák neměl stačit. 11.11.2004 14:53
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych věděl, co všechno Škoda auto sponzoruje a co event. by měl člověk udělat, abyste sponzorovali i jeho výzkum. Díky, JK Jan Kříž
ODPOVĚĎ: Částečně jsem již odpověděl. Pokud bychom měli sponzorovat váš výzkum, musel by přinášet něco výrazně nového, buď ve prospěch Škody Auto nebo lidstva jako takového. Nesmělo by však jít o iluzi. 11.11.2004 14:54
OTÁZKA: Dobrý den. Co si myslíte o zavádějícím uvádění výkonu motoru v PS. U ná se používaly dlouho jednotky SI a někteří dovozci mylně uvádějí výkon v koních - asi proto, že je vyšší. Nečeká nás import těchto nezvyklých jednotek? HP, BHP, objem v krychlových palcích a tak? Některé motoristické časopisy již delší dobu se o to úspěšne pokoušejí .... Neměly by se tyto pro nás nesmyslné jednotky náhodou nepoužívat ? Nevím zda existuje nějaký úřed pro normalizaci. Gajda Marek
ODPOVĚĎ: Myslím, že kromě Anglie v celé Evropě je velice úspěšně uváděn výkon v kW a pokud je uváděn alternativně v koňských silách, je to skutečně pouze marketinkový tah. 11.11.2004 14:55
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku. Bylo mnoho řečeno o nejpokrokovější technologii u žívan ve Vaší automobilce. Jsou organizovány návštěvy ve Vašem podniku? Takové návštěvy v jiných automobilkách bývají běžné, Návštěva u Vás by byla jistě velmi zajímavá a pro mnohé jistě i motivující. Je možné odebrat koupený vůz Vaší výroby také přímo ze závodu (jako na př Mercedes, atd.) ?Děkuji. Jaroslav Koloc
ODPOVĚĎ: Tato otázka již byla odpovězena. 11.11.2004 14:56
OTÁZKA: Dobrý den, chystáte něco dalšího na zloděje automobilů? Alarm obejdou, zámek převodovky vylomí asi za 15 minut, mozek (řídící jednotku) vymění. Nevím co mi udělají se zámkem pedálů, ale určitě to také zvládnou. GPS se nevyplatí pro normální pojištěné auto za několik set tisíc. Nedal by se třeba zámek převodovky lépe zapustit? Skrytý spínač (i namontovaný dle Škody) se pohádá s mozkem... Jiří S.
ODPOVĚĎ: Nejenom, že chystáme, ale už i realizujeme. Docela se nám daří. Děkuji všem tazatelům za jejich otázky a pokud jsem snad neodpověděl vyčerpávajícím způsobem, je to dáno časovým i prostorovým omezením. V případě potřeby jsem pochopitelně ochoten na písemný dotaz odpovědět šířeji. To se však netýká nových modelů. Jinak mám velkou radost, že je tolik objetivních zájemců o Škodu Auto a jejich výrobky. Ještě jednou děkuji. 11.11.2004 14:58
zpět na osobnost