Čtenářům odpoví zástupci SOS
vydáno 17.1.2006 10:45
Bankovní poplatky, obrana proti nevyžádaným letákům či dárkové poukazy Českých aeroliníí, které po uplynutí doby jejich platnosti není možné vrátit. To jsou jen některé záležitosti, kterým se v poslední době zabývalo Sdružení obrany spotřebitelů. Klára Přikrylová a Ivana Picková z SOS budou čtenářům odpovídat online.
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 17. ledna 2006 do 11:15
OTÁZKA:
Zajímá mě zda se dvouletá záruka vztahuje na náhradní díly a práci v servisech, při opravách automobilů, případně rozlišení pokud existuje značkových a neznačkových servisů. Přeji příjemný den bez jakýkoliv servisů.
Milan Šerpán
ODPOVĚĎ:
Rozlišení značkových a neznačkových servisů nehraje roli. Na práce v servisu - opravu - se použije ze zákona záruční doba tříměsíční (pokud si nedohodnete jinak). Je samozřejmě možné si náhradní díl zakoupit a pak by něj byla záruční doba dvouletá.
17.1.2006 11:55
OTÁZKA:
Zdravim,
mam telefon s opakovanou zavadou a jelikoz je v zarucni dobe, rozhodl jsem se jej poslal zpet prodejci a tim odstoupil od kupni smlouvy. Zajimalo by me, do jake lhuty je povinen mi penize zaslat, jelikoz se potykam se znacnym spozdenim ,ktere zacalo napriklad neochotou prodejce vyzvednout si mou zasilku z posty. Jedna se o internetovy obchod. Jake mohu podnikat dalsi kroky?
Dekuji za odpoved.
Kolejar
ODPOVĚĎ:
Předpokládám, že jste při odstoupení od smlouvy zmínil, do kdy a kam chcete kupní cenu zaslat. Pokud bude prodávající v prodlení, upozornila bych jej na to písemnou urgencí. Zde už je možné účtovat úroky z prodlení a zvážit předání věci právnímu zástupci.
17.1.2006 11:58
OTÁZKA:
Dobrý den,
existuje nějaká 800 infolinka, přes kterou mohu upozornit na stále zkažené masné produkty v hypermarketech? V okolí mého bydliště již všechny masny zkrachovaly, jsme tudíž s koupí masných výrobků odkázání na supermarkety. Jeden příklad : já jsem si minulé úterý koupil na svačinu anglickou v Intersparu staré Město a doma jsem zjistil, že neskutečně smrdí a je lepkavá. Moje žena týž den v Tescu Uherské Hradiště koupila taktéž zdánlivě čerstvě vypadající kabanos a ten byl taky zkažený... jenže když se jedná o cenovou položku do 20,- Kč, tak se nám skoro ani nevyplatí jet ji reklamovat, na což asi i SM spoléhají. Když jsem v prosinci reklamoval zkažené maso v Makru Zlín, tak mě odbili, že maso musím výhradně převážet v mrazícím boxu a to i teď, v zimě, i když venku bylo cca -5°C... Když jsem si v restauraci objednal smažený sýr bez majonézy, přinesli mi ho s majonézou a mou výtku že jsem si řekl o porci bez majonézy odbili "tak si tu majonézu odhrňte na bok a nejezte ji..." Už se bojím skoro nakupovat. Řešení vidím právě ve větších postizích, ideální by byly nečekané razie na základě tel. hovorů přes bezplatnou 800 linku.
Michal
ODPOVĚĎ:
Doporučuji se informovat na Státní zemědělské a potravinářské inspekci (www.szpi.gov.cz) či Státní veterinární správě (www.svs.cz)
17.1.2006 12:00
OTÁZKA:
Dobrý den, při reklamaci bot na více závad mi bylo řečeno, že jsem je, podle reklamačního řádu, měla reklamovat ihned jak se objevila prvni zavada, že jsem si další závady způsobila sama proto, že jsem boty nosila i po vzniku první závady. Mám nárok na reklamaci a nebo mám smůlu? Děkuji
Jana
ODPOVĚĎ:
Spotřebitel by měl skutečně reklamovat ihned, jak se objeví první vada. Pokud boty nosí dál, z malé vady se stane velká a prodejce má právo jeho reklamaci odmítnout.
Omlouvám se všem, komu jsme nestihli odpovědět, své dotazy můžete vložit na www.spotrebitele.info
Děkujeme všem za zájem o spotřebitelskou problematiku a přejeme klidný rok bez reklamací čehokoli.
17.1.2006 12:03
předchozí | 1 2 3 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.