iDNES.cz

Čtenářům odpoví zástupci SOS

Letáky
velikost textu:
vydáno 17.1.2006 10:45
Bankovní poplatky, obrana proti nevyžádaným letákům či dárkové poukazy Českých aeroliníí, které po uplynutí doby jejich platnosti není možné vrátit. To jsou jen některé záležitosti, kterým se v poslední době zabývalo Sdružení obrany spotřebitelů. Klára Přikrylová a Ivana Picková z SOS budou čtenářům odpovídat online.
OTÁZKA: Dobrý den. Máte za sebou už nějaké významné vyhrané soudní spory? Děkuji. Petr
Letáky ODPOVĚĎ: V minulosti jsem uzavřeli dva soudní spory. Většinu případů se snažíme řeit mimosoudním urovnáním sporů a docela se nám to daří. V obou případech došlo k nápravě protiprávníhojednání¨v průběhu soudního řízení. Jednalo se o spor se spol. Asko - Nábytek (o obsah jejich rekl. podmínek) a s jedním z internetových obchodů. V současné době vedeme tři soudní spory. Jeden z nich se týká Spol. Eurocomm Group, která provozuje internetové obchodní centrum www.kasa.cz. Předmětem sporu je mj. diskutovaný poplatek za neoprávněnou reklamaci. 17.1.2006 10:57
OTÁZKA: zabyvate se kontrolami vyprodeju? jak dopadly ve srovnani s lonskem? diky zdena zdena
Letáky ODPOVĚĎ: Zákon nám nedává právo kontrolovat, nicméně na základě podnětů spotřebitelů můžeme dávat podněty kontrolním orgánům, čehož také využíváme. Loni jsme tohoto práva využili právě v lednu, kdy v mnoha případech docházelo ke klamání spotřebitelů - obchody nabízely na letácích o výprodeji zboží, které nakonec vůbec v nabídce neměly. V letošním roce jsme se s podobnými zkušenostmi setkali jen velmi zřídka, obchodníci se - jak se zdá - poučili. Samozřejmě podnětů jak na ČOI, tak na SZPI i živnostenské úřady podáváme řadu v průběhu celého roku. 17.1.2006 11:00
OTÁZKA: Kolik lidí se na vás tak týdně obrací? Můžete třeba někoho zažalovat, když se na vás obrátím, nebo jen radíte, co mám udělat já? Tralaláček
Letáky ODPOVĚĎ: Týdenní statistiku sice vedeme, ale z hlavy Vám ji nepovíme. Za celý loňský rok se na nás obrátilo cca 15 000 spotřebitelů, což je o tři tisíce více než loni. Výrazný nárůsta zaznamenala naše SOS linka 900 08 08 08, ale vzhledem k tomu, že jsme rozšířili i síť osobních poraden, stále více lidí přichází právě tam. Osobní poradny jsou určeny spíše pro komplikovanější případy, linka pro operativní pomoc, spotřebitelé mají možnost obrátit se na nás i na www.spotrebitele.info. 17.1.2006 11:03
OTÁZKA: Dobrý den, v jaké fázi jsou vaše spory s bankami kvůli poplatkům? Angažovali jste se nějak při tom vytváření toho kodexu a tak? Lohmann
Letáky ODPOVĚĎ: V těchto dnech připravujeme znění žaloby na ČSOB, k tomuto tématu rovněž v průběhu ledna zorganizujeme další tiskovou konferenci. Samozřejmě pečlivě monitorujeme celé dění v oblasti bankovních služeb. Aktivně spolupracujeme s Ministerstvem financí a Českou bankkovní asociací a to nejen při práci na etickém kodexu chování bank. 17.1.2006 11:06
OTÁZKA: S kým máte největší potíže z firem? S operátorama, bankama, hypermarketama? Kdo jsou takoví jakoby největší "lotři" :-)? Díky Kalina
Letáky ODPOVĚĎ: Těžko hovořit o firmách, ale největší potíže mají spotřebitelé s reklamacemi, především s reklamacemi bot, mobilních telefonů, ve službách si nejvíce stěžují na finanční služby. 17.1.2006 11:07
OTÁZKA: Dobry den, mam pocit,ze prodlouzeni zaruky na dva roky udelalo vic skody nez uzitku. zatimco driv se clovek mohl jakz takz neceho dovolat, ted mu obchodnik zkratka rekne nejaky nesmysl a mam smulu. znamemu, kteremu se rozpadly boty bylo napriklad sdeleno, ze ma "agresivni pot" a tim cela kauza skoncila. Co se da v takovych pripadech delat? tomas
Letáky ODPOVĚĎ: Záleží na tom, zda se spotřebitel nechá, nebo zdase bude domáhat svého práva, například i tím, že v případě zamítnuté reklamace, pokud je přesvědčen o svém právu, nechá si udělat znalecký posudek, případně se pak obrátí na soud. Víte, setkáváme se i s případy, že boty týden nošené obchodník zamítne s poukazem na opotřebení. A spotřebitel to vzdá, místo toho, aby se obráti na znalce či zkušebnu, která by hravě dokázala, že se nejedná o opotřebení, ale o docela obyčejný nekvalitní výrobek. 17.1.2006 11:10
OTÁZKA: Co je spatneho na tom, ze se poukazy nedaji vracet? Vzdyt to je preci standardni postup, ze kdyz neco propadne, ze mam proste smulu, nebo se pletu: helena
Letáky ODPOVĚĎ: Vycházíme z právního názoru, který říká, že prekluzi (propadnutí práva) nelze smluvně dohodnout. Prekluze je možná jen na základě zákonných důvodů (např. neuplatníte reklamaci v zákonné záruční době apod.) Bohužel v praxi převládá mezi obchodníky názor, že pakliže spotřebitel akceptuje podmínky časového omezení např. poukazu, vzdává se práva na zpětnou refundaci vložené částky, aniž by obchodník poskytl jakoukoliv službu. Platnost poukazu je samozřejmě možné omezit, nelze se však zbavit práva na dodatečnou finanční kompenzaci. 17.1.2006 11:13
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat co mam delat, kdyz mi uctuje Raiffeisen stavební spořitelna poplatek 90Kč za správu úrokového zvýhodnění, ačkoli žádný takový poplatek není ve smlouvě a nebyl v saebníku a není to ani oprávněný náklad, protože žádné dodatečné náklady stavební spořitelně nevznikly oproti tomu jako byly podnmínky když smlouvu uzavítala.Děkuji! Martin
Letáky ODPOVĚĎ: Bránit se - dopisem stavební spořitelně, v němž vyjádříte nesouhlas s tímto poplatkem. Uvidíte, jak bude reagovat. 17.1.2006 11:14
OTÁZKA: Dobrý den, jak je podle vas vysoka uroven predmetu Management kvality environmentu a bezpecnosti na VSE, ktery se prave tyka ochrany spotrebitelu? František
Letáky ODPOVĚĎ: Ani ho nestudujeme, ani tam nepřednášíme, takže nemůžeme hodnotit. 17.1.2006 11:15
OTÁZKA: jak postupovat, když jsou některé letáky obchodů matoucí až zavádějící? např. uvedu prášek na titulní straně aktuálního letáku Makra. Tady nevíte, zda je cena za 1 kus nebo 2 kusy. Takových případů je více. jak postupovat, pokud pošlu různé obaly do spotřebitelských soutěží a nic nedostanu? britak
Letáky ODPOVĚĎ: Doporučuji obrátit se na krajský živnostenský úřad s podnětem pro porušení zákona o regulaci reklamy. Ve spotřebitelských soutěžích nevzniká právní nárok na výhru, záleží na každém spotřebiteli, zda se zúčastní, poskytne svá data. Bohužel stále častěji se setkáváme s negativními zkušenostmi, spotřebitelé často vůbec netuší, komu poskytují data a pak se diví, když je firmy i ze zahraničí obesílají různými dopisy o závratných výherních částkách. 17.1.2006 11:18
OTÁZKA: Musím se přiznat, že když jste začínali, měl jsem z vás pocit, že jste spíš takoví jako otravové, kteří parazitují na slušných firmách, ale názor jsem už změnil. Máte pocit, že vás víc berou i zástupci velkých firem? Změnil se nějak i jejich přístup? Kvíčala
Letáky ODPOVĚĎ: Díky za pochvalu. Nicméně přístup jednotlivých obchodních společností se velmi liší. Některé jsou rády, že je SOS upozorní na něco, co dělají špatně a snaží se uvést věci do pořádku. Jiní postaví obrannou linii a začíná zákopová válka. V těchto případech si myslím, že dochází ke značnému nepochopení úlohy SOS. Naším cílem není pranýřovat podnikatele, kteří něco udělají špatně, ale především dosáhnout toho, aby spotřebitel nebyl dále poškozován. A to by měl být zájem i podnikatele. 17.1.2006 11:21
OTÁZKA: Co s reklamací?? Můj bratr (ID) si dovolil našetřit a koupit značkové zimní boty za 3000,-kč. Asi po dvou týdnech se vyskytla závada. Boty tedy předal na reklamaci a teď v zimě je bez peněz i bot. Na nové pochopitelně nemá a bylo by to i zbytečné. Co s reklamačním řádem, nedá se to změnit?? Díky. Petr
Letáky ODPOVĚĎ: Reklamační řád nemůže být v rozporu s občanským zákoníkem. A ten dává spotřebiteli právo - pokud se rozpor s kupní smlouvou vyskytne v prvních 6 měsísích požadovat výměnu zboží za bezvadné. Bohužel prodejce má i v těchto případech na vyřízení reklamace 30 dní, nicméně měl by být vstřícný a vzít v úvahu zájem spotřebitele. Zákon také říká, že by měl reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu. 17.1.2006 11:23
OTÁZKA: Dobrý den, je to nějaka doba co proběhla zprava o ukončení soudního sporu klienta stavební spořitelny se stavební spořitelnou, který se týkal neoprávněného navyšování poplatků za vedení účtu, poplatek za správu zvýhodněného úročení (nebo tak nějak) a další s tím, že tento spor klient vyhrál. Chtěl bych se optat, jestli nemáte nějaké povědomí o tomto sporu, protože potom bych to viděl jako precedentní záležitost a další malí klienti by se již neobávali jít do sporu s molochem stavební spořitelnou (včetně mě) Jarek
Letáky ODPOVĚĎ: Jde o případ, který známe. Najdete na našich stránkách www.spotrebitele.info. Je tam podrobně popsána jeho zkušenost. 17.1.2006 11:24
OTÁZKA: Vazeni, pokud jste soukroma organizace a nejste placeni z verejnych prostredku delate dobrou praci. Avsak nektere zavery, ktere navrhuji upravu soukromepravnich vztahu mezi prodejcem a kupujicim jsou dle meho nazoru kontraproduktivni. Jsou tyto zavery opravdu jen a pouze ve forme navrhu a doporuceni pro spotrebitele? dekuji Honza
Letáky ODPOVĚĎ: Nejsme soukromá organizace, jsme občanské sdružení, nezisková organizace. Netuším, co máte konkrétně na mysli, nicméně zúčastňujeme se připomínkování zákonů a dalších právních předpisů, v poslední době například zákona o ochraně spotřebitele, zákona o regulaci reklamy. 17.1.2006 11:26
OTÁZKA: Dobrý den, začnu příkladem: obchodník prodává zboží za cenu 39,90Kč. Tuto cenu skryje nápisem SLEVA NOVÁ CENA 39.90Kč. Jedná se o protiprávné jednání? Klamání spotřebitele? díky hájek
Letáky ODPOVĚĎ: Jedná se o porušování zákona o ochraně spotřebitele, kontaktujte místně příslušný inspektorát ČOI. 17.1.2006 11:27
OTÁZKA: Na jakou adresu Vám mohu poslat písemnou žádost o pomoc? Jirka z Moravy
Letáky ODPOVĚĎ: Např. na SOS, Ve Smečkách 7, 110 00 Praha 1 nebo i na www.spotrebitele.info 17.1.2006 11:28
OTÁZKA: Dobry den, je podle vas dostatecným duvodem pro neprijeti veci do opravy to,ze na ni neni citelne vyrobcni cislo? I kdyz mam vsechny potrebne papiry, kde je cislo uvedeno? Kdo za to nese zodpovednost? Ja tam preci to cislo nelepil. To udelal vyrobce. Jak mi ted muze tvrdit, ze mi vec neopravi? Diky Jakub Polstr anonym
Letáky ODPOVĚĎ: Spotřebitel by měl při reklamaci zboží doložit uskutečnění nákupu. Domnívám se, že nečitelnost výrobního čísla nemůže být důvodem pro odmítnutí reklamace. 17.1.2006 11:29
OTÁZKA: LOni jsem se snažila reklamovat boty. Koupila jsemsi s matkou podobné, já na šněrování, maminka na zip. Obojí boty se nad opatkem roztrhly, protože opatek byl tvrdý a vrchní kůže měkká. Neuznali reklamaci, prý nevhodné vyzouvání, přitom se jednalo o konstrukční vadu. Jak jsem měla postupovat. Byly to boty za 500,-/ks, takže soudní spor se nevyplatí a na to zřejmě spoléhali. Řetězec Halle se stáhl z prodeje v ČR asi 2 měsíce po reklamaci. anonym
Letáky ODPOVĚĎ: To, zda se jednalo o konstrukční vadu, by mohl posoudit jen soudní znalec či certifikovaná zkušebna, je možné se na ně obrátit. V případě uznané reklamace byste pak měla podle § 598 občanského zákoníku právo na úhradu nákladů na znalecký posudek. Řetězec opravdu zmizel, ale na živnostenský úřad má podle zákona o ochraně spotřebitele firma, končící činnost,povinnost nahlásit subjekt, který přebírá její závazky. 17.1.2006 11:32
OTÁZKA: Zkusila jste se vžít taky někdy do situace prodejců, např. internetových obchodů, kteří mají platit ze svého, když jim někdo vrátí zboží do 14 ti dnů od koupě? víte, kdo to riziko zaplatí? proč mají slušní zákazníci doplácet na ty "vyčůr-ánky", kteří si něco jen vyzkouší a vrátí to? víte, jak je to super třeba u počítačů, kde je marže 2 %??? Franta z Hradce
Letáky ODPOVĚĎ: Povinnost prodávajícího umožnit spotřebiteli odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí zásilky se týká smluv uzavřených prostředky komunikace na dálku. Tato úpravy vychází ze směrnice o smlouvách uzavíraných prostředky komunikace na dálku (teleshopping, katalogy,int. obchody aj). Lhůta chrání spotřebitele, kteří v okamžiku uzavření smlouvy nemají plnohodnotné informace o nabízeném produktu a nemohou si rovněž kupované zboží předem vyzkoušet, tak jako v kamenném obchodě. Vrácení zboží je tedy běžným podnikatelským rizikem obchodníka, odstoupení od smlouvy je nucen ze zákona akceptovat. 17.1.2006 11:36
OTÁZKA: Dobrý den, nikde jsem nenašel informaci, zdali je mou povinností uchovávat obaly, krabice od výrobku po dobu 2 let trvání záruky? Děkuji za odpověď. Přeji mnoho dalších úspěchů, odvádíte velmi dobrou práci. Smejci
Letáky ODPOVĚĎ: Povinnost to není, obal není součástí výrobku. 17.1.2006 11:36
OTÁZKA: Dobry den, chtela bych se zeptat, pokud v zahranici zakoupim obuv v obchode nejakeho mezinarodniho retezce, jestli ji pak v pripade potreby mohu reklamovat u tohoto retezce v CR. Predem dekuji za odpoved. Zirafka
Letáky ODPOVĚĎ: Ne, eurozáruka zatím neexistuje, i když se o ní stále mluví. Než boty koupíte, zjistěte si, co můžete dělat v případě vady. Pokud mají spotřebitelé problém s přeshraničními nákupy, mohou se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum (sídlí v budově MPO, v ul. Politických vězňů). 17.1.2006 11:39
OTÁZKA: Zabýváte se bankami. Proč? Vždyť každý s může rozhodnou, zda mít účet či ne, popřípadě u které banky. Měli byste se spíše zabývat energetikou. Ta si zvyšuje poplatky a měsíční zálohy. Jsme nuceni mít paušál a platit ho. Bez banky se obejdeme, ale už né bez energie. Jana
Letáky ODPOVĚĎ: Záleží na úhlu pohledu. Snažíme se v rámci svých aktivit postihnout všechna zásadní spotřebitelská témata, nevyhýbáme se proto ani energetice. 17.1.2006 11:41
OTÁZKA: Příjemné dopoledne. Chtěla jsem se zeptat jak se lze bránit společnosti Zeptter, která stávajícím klientům neumožňuje odstoupení od kupní smlouvy. Děkuji za odpověď. Lucie
Letáky ODPOVĚĎ: Pokud byla smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání - v případě nádobí většinou na předváděcí akci v domácnosti - měl by mít spotřebitel právo od ní odstoupit do 7 dnů. Problém je v tom, že dealer bývá na tyto akce zván za účelem koupě a tady by mohl nastat problém. Pokud si totiž spotřebitel pozve dealera domů právě za účelem koupě, právo na odstoupení od smlouvy už nemá. 17.1.2006 11:43
OTÁZKA: Dobrý den, před 26 měsíci jsem zakoupil myčku na nádobí. Bohužel dvířka netěsnila a výměnou těsnění ani uzavíracího mechanismu nebyla závada odstraněna. Před 20 měsíci jsem proto obdržel zcela novou myčku. Ten samý problém s netěsnotí dvířek opět nastal. Mohu žádat o opětovnou výměnu či o vrácení peněz? Popřípadě o náhradu za zničení kuchyňské linky (pracovní desky, dvířek a skřínek), které byly v okolí myčky poničeny unikající parou? Děkuji za odpověď. Radek
Letáky ODPOVĚĎ: Pokud se jedná o neodst¨ranitelnou vadu, měl byste právo na odstoupení od smlouvy nebo na jinou myčku. Máte samozřejmě právo i na náhradu způsobené škody. Uplatněte náhradu škody podle § 420 a násl. občanského zákoníku. 17.1.2006 11:44
OTÁZKA: jak to myslí ministr s vrácením těch Pendolín ? Jak taková reklamace asi proběhne ? maus
Letáky ODPOVĚĎ: Zeptejte se pana ministra... 17.1.2006 11:45
OTÁZKA: pokud předám poškozené zboží, které je dosud v záruce, prodejci a ten přislíbí záruční opravu, po kolika dnech mám nárok na vrácení peněz, není-li oprava hotova a je to opravdu NÁROK nebo musím akceptovat návrh na výměnu např. za jiný typ ? Coude
Letáky ODPOVĚĎ: Prodejce je povinen vyřídit vaši reklamacido 30 dnů. Pokud to nesplní, máte právo na odstoupení od smlouvy nebo výměnu věci. Volba je na vás. 17.1.2006 11:46
OTÁZKA: Podle postupu Telekomu (paušální platba,cca 400Kč- i když nic neprovoláte),bych měl platit za vstup do obchodu a následně i čichací přirážku,půjdu-li v něm okolo čerstvého pečiva.Co Vy na to ? Kadlus
Letáky ODPOVĚĎ: V současné době je naštěstí už na Vás, jestli podmínky ČTc bude akceptovat nebo nikoliv. Rozhodněte se sám. 17.1.2006 11:47
OTÁZKA: Jak je možné, že vedení běžného účtu je zpoplatněno jinak pokud si jej založí soukromá osoba nebo osoba podnikající (OSVČ)? Nevydělávám statisíce, ale přesto po mne Komerční banka chce za balíček zahrnující méně služeb asi 2x tolik co za vedení účtu pro soukromou osobu. Mirek
Letáky ODPOVĚĎ: Banka jistě bude tvrdit, že cena produktu je odůvodněná. Z mého pohledu není žádný zásadní důvod, účtovat různou cenu za bankovní službu fyzické osobě podnikateli/nepodnikateli. Náklady budou podobné - že by ekonomická závislost ...??? 17.1.2006 11:49
OTÁZKA: Chystate se nekdy podivat na zoubek vyrobcum mrazene pizzy? Temer u sta procent techto produktu je mezi vyobrazenim na obalu a skutecnosti uvnitr ohromný rozdíl. Nemusím dodávat, ze o co líp vypadá pizza na obrázku o to hůř ve skutecnosti. Pripadá mi to jako jednoznacné klamání spotrebitele. Je mozné s tím neco dělat? vita
Letáky ODPOVĚĎ: Kontaktujte se svou stížností Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci (www.szpi.gov.cz). Ta má v kompetenci dozor nad předpisy v potravinářství. 17.1.2006 11:51
OTÁZKA: Jakým způsobem je možno si stěžovat na služby České pošty? Obchodní balíky nám doručují jenom někdy. Většinou najdeme ve schránce druhou upomínku.(máme otevřený obchod od 9 do 18ti hodin). Po telefonátu na Českou obchodní inspekci nám bylo sděleno, že pošta je státní podnik a tudíž nemohou zasáhnout. Děkuji za odpověď. Václav
Letáky ODPOVĚĎ: Obraťte se na ČTÚ (Český telekomunikační úřad), existuje tam odbor, který se zabývá stížnostmi v oboru poštovních služeb. Ale to až poté, pokud se nedomluvíte přímo na poště. Tam byste se měli obrátit v první řadě. 17.1.2006 11:53
OTÁZKA: Zajímá mě zda se dvouletá záruka vztahuje na náhradní díly a práci v servisech, při opravách automobilů, případně rozlišení pokud existuje značkových a neznačkových servisů. Přeji příjemný den bez jakýkoliv servisů. Milan Šerpán
Letáky ODPOVĚĎ: Rozlišení značkových a neznačkových servisů nehraje roli. Na práce v servisu - opravu - se použije ze zákona záruční doba tříměsíční (pokud si nedohodnete jinak). Je samozřejmě možné si náhradní díl zakoupit a pak by něj byla záruční doba dvouletá. 17.1.2006 11:55
OTÁZKA: Zdravim, mam telefon s opakovanou zavadou a jelikoz je v zarucni dobe, rozhodl jsem se jej poslal zpet prodejci a tim odstoupil od kupni smlouvy. Zajimalo by me, do jake lhuty je povinen mi penize zaslat, jelikoz se potykam se znacnym spozdenim ,ktere zacalo napriklad neochotou prodejce vyzvednout si mou zasilku z posty. Jedna se o internetovy obchod. Jake mohu podnikat dalsi kroky? Dekuji za odpoved. Kolejar
Letáky ODPOVĚĎ: Předpokládám, že jste při odstoupení od smlouvy zmínil, do kdy a kam chcete kupní cenu zaslat. Pokud bude prodávající v prodlení, upozornila bych jej na to písemnou urgencí. Zde už je možné účtovat úroky z prodlení a zvážit předání věci právnímu zástupci. 17.1.2006 11:58
OTÁZKA: Dobrý den, existuje nějaká 800 infolinka, přes kterou mohu upozornit na stále zkažené masné produkty v hypermarketech? V okolí mého bydliště již všechny masny zkrachovaly, jsme tudíž s koupí masných výrobků odkázání na supermarkety. Jeden příklad : já jsem si minulé úterý koupil na svačinu anglickou v Intersparu staré Město a doma jsem zjistil, že neskutečně smrdí a je lepkavá. Moje žena týž den v Tescu Uherské Hradiště koupila taktéž zdánlivě čerstvě vypadající kabanos a ten byl taky zkažený... jenže když se jedná o cenovou položku do 20,- Kč, tak se nám skoro ani nevyplatí jet ji reklamovat, na což asi i SM spoléhají. Když jsem v prosinci reklamoval zkažené maso v Makru Zlín, tak mě odbili, že maso musím výhradně převážet v mrazícím boxu a to i teď, v zimě, i když venku bylo cca -5°C... Když jsem si v restauraci objednal smažený sýr bez majonézy, přinesli mi ho s majonézou a mou výtku že jsem si řekl o porci bez majonézy odbili "tak si tu majonézu odhrňte na bok a nejezte ji..." Už se bojím skoro nakupovat. Řešení vidím právě ve větších postizích, ideální by byly nečekané razie na základě tel. hovorů přes bezplatnou 800 linku. Michal
Letáky ODPOVĚĎ: Doporučuji se informovat na Státní zemědělské a potravinářské inspekci (www.szpi.gov.cz) či Státní veterinární správě (www.svs.cz) 17.1.2006 12:00
OTÁZKA: Dobrý den, při reklamaci bot na více závad mi bylo řečeno, že jsem je, podle reklamačního řádu, měla reklamovat ihned jak se objevila prvni zavada, že jsem si další závady způsobila sama proto, že jsem boty nosila i po vzniku první závady. Mám nárok na reklamaci a nebo mám smůlu? Děkuji Jana
Letáky ODPOVĚĎ: Spotřebitel by měl skutečně reklamovat ihned, jak se objeví první vada. Pokud boty nosí dál, z malé vady se stane velká a prodejce má právo jeho reklamaci odmítnout. Omlouvám se všem, komu jsme nestihli odpovědět, své dotazy můžete vložit na www.spotrebitele.info Děkujeme všem za zájem o spotřebitelskou problematiku a přejeme klidný rok bez reklamací čehokoli. 17.1.2006 12:03
zpět na osobnost