Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čtenářům odpovídal člen vedení Letiště Václava Havla Jiří Petržilka

Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha
velikost textu:
vydáno 18.9.2015 12:50
Letiště Václava Havla v Praze zlevňuje občerstvení. Nižší ceny by měly přinést do jeho rozpočtu více peněz. Naplní se předpoklad? Jídlo už se dá sehnat i za sto korun, nápoje jsou ale stále drahé. Na otázky k rozvoji Letiště odpovídal čtenářům člen představenstva Jiří Petržilka.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 18. září 2015 do 13:24

OTÁZKA: Dle ŘLP by chtěli s instalací nového SW pro řízení provozu napřímit některé příletové koridory. Máte nějaké informace jak bude napřímení vypadat? Zejména přiblížení z jihu (Itálie, Španělsko) kdy se prolétává celá Praha křížem přes centrum až nad Brandýs by šlo realizovat lépe. Např. napojením na severní přibližovací trať překřížením VPD Ruzyně. Úspora min 2 minuty letu. anonym
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Velice se omlouvám, avšak na tento dotaz nedokáži v tuto chvíli odpovědět, neboť jsem zodpovědný primárně za neletecký obchod a ekonomiku a detail, který chcete vědět, nyní nevím. 18.9.2015 13:52
OTÁZKA: Kdyby jste měl vybrat jedno světové letiště jako vzor pro plánované a již probíhající změny na letišti Václava Havla, které by to bylo a proč? Michal Pánek
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Co se týče rozvoje našeho letiště, tak je nutné brát v úvahu prostorové omezení, které bohužel neumožnuje realizovat změny ideálním způsobem. Nicméně mne se líbí například letiště Amsterodam. 18.9.2015 13:54
OTÁZKA: Dobrý den. Ptám se kdy se název letiště vrátí k tradičnímu pojmenování Letiště Praha-Ruzyně. V současné době ve spojitosti s imigrační vlnou považuji za nevhodné připomínat jméno Václava Havla, který vyzval k přepadení Iráku bez mandátu OSN ! Karel Dvořák
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Rozhodnutí o jméně letiště není rozhodnutím vedení letiště nýbrž rozhodnutím akcionáře, více mi nepřísluší komentovat. 18.9.2015 13:56
OTÁZKA: Bude někdy na pražské letiště létat airbus A380? Díky Josef
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Ano, dokonce jsme již několikrát tento typ letadla v Praze přivítali a jsme na odbavení tohoto letadla plně vybaveni. V současné době vyjednáváme s leteckými společnostmi o pravielném nasazení A380, nicméně konečné rozhodnutí je vždy na samotném dopravci. 18.9.2015 13:58
OTÁZKA: Nešlo by nějak lépe vyřešit "vyklápěcí" zonu pro auta? Mám na mysli místo kde může auto zastavit, vyndat zavazadla a zase odjet..Třeba jak je to v Chicagu.. Jindřich Morávek M
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Ano, určitě šlo, v tuto chvíli realizujeme studii, která má navhrnout zlepšení prostoru před terminály tak, abychom byli schopni pojmout předpokládaný růst cestujících. Výsledky této studie a tedy i návrh řešení budeme znát v příštím roce a následně budeme realizovat. 18.9.2015 14:01
OTÁZKA: V minulém článku bylo: Letiště chce, aby obchody v neveřejné části patřily pod jednoho operátora. není to právě důvod vysokých cen? Jinak já z prahy už nelítám, naštěstí je v okolí dost alternativ. traveller
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Především mne velmi mrzí, že nelítáte přes naše letiště a mohu slíbit, že osobně udělám vše proto, abyste svůj názor změnil. Rozhodnutí o jednom operátorovi, a jedná se pouze o duty free obchody, je dáno snahou o zvýšení efektivity. Jeden operátor dutyfree obchodů je naprosto běžný na vyspělých letištích a to je důvod, proč Praha půjde tímto směrem. 18.9.2015 14:04
OTÁZKA: Máte odvahu pozvat UOHS na kontrolu zneuzivani dominantního postaveni prodejcu na relevantním trhu na letiste Praha? Máte odvahu dovozovat trestní odpovednost predchoziho vedeni letiste Praha za uzavreni nevyhodnych smluv? Petr Prokop
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Velice děkuji za otázku, v principu se žádné kontroly neobáváme. Mohu potvrdit, že ÚOHS v loňském roce šetřil fungování některých subjektů, které na letišti provozují svojí činnost. Výsledkem jednoho ze šetření bylo i to, že jeden oparátor musel přenechat vždy po jedné provozovně restaurace na T1 a T2, na které jsme vyhlásili výběrové řízení. Toto rozhodnutí jsme uvítali, protože nám to umožnilo zlepšit nabídku a poměr kvality a ceny. 18.9.2015 14:12
OTÁZKA: Dobrý den, z Prahy létáme poměrně často. Restaurace v 1. patře T1 je v pohodě, ale často jsme tam sami. Plánujete podobné zařízení i na T2? Domníváte se, že někteří zejména čeští cestující si na Letišti V. Havla už nic nedávají z principu? Přijde Vám důstojný systém RZ před odletovými halami? Pokud dojíždíte taxíky, zažíváte kvůli tomu nedůstojná řešení jejich řidičů. Tomáš Ježek
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Snažíme se zlepšovat služby na obou terminálech. jsme však často omezeni buďto prostorem a nebo již platnými smlouvami. Ano někteří cestující již z principu neutrácejí, ncméně já mohu již dnes napsat,, žýe se k nám začínají vracet. Například nárůst cestujících v restauraci Globe je letos více než 100% a i ostatní restaurace rostou. Systém kontroly registračních značek je zatím bohužel nutný a to z důvodu kapacitních možností před terminály. Důvodem je to, že chceme zachovat službu parkování 15min zdarma, která mimochodem není zcela obvyklá n a ostatních letištích. Pokud někdo chce komfortně krátkodobě zaparkovat, může využít parking COMFORT a to za cenu 50Kč za hodinu. 18.9.2015 14:19
OTÁZKA: Jaké jsou plány na rozvoj letiště? Bude nový terminál? Kdy už se konečně bude moci dojet na Ruzyni metrem/vlakem? V Ostravě super věc, akorát chybí lidé..Toho bych se na Ruzyni vůbec neobával..Předem díky za odpověď. Jindřich Morávek M
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Vlakové spojení Vám bohužel nemohu v tuto chvíli slíbit, protože jeho realizace nespadá do kompetence letiště. V mezičase se vašk snažíme vylepšovat současné spojení tedy primárně linku 119, kde jsme magistrátu i dopravnímu podniku Praha navrhli nový koncept spojení tzv AEROBUS s ambicí dopravit cestující z letšitě do centra města do 30 min za cenu 32 Kč. Terminály budeme rozšiřovat podle očekávaného růstu cestujících, nicméně konkrétní projekty nebyly ještě schváleny. 18.9.2015 14:24
OTÁZKA: Pokud jste staršího data určitě pamatujete plochu nad halou kde se dali sledovat letadla případně fotografovat plánuje se do budoucna něco na tento způsob. Nebo vznik nakladatelství letiště Praha pro fandy letectví. Přeji Letišti Praha mnoho spokojených zákazníků. Vojta Chudláský
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Velmi děkujeme za přání. Od roku 2011 intenzivně spolupracujeme s fanoušky letectví. Výsledkem je zatím 2 vyhlídkové valy, na které vás srdečně zvu. Pro naše fanoušky chystáme celou řadu dalších změn, sledujte tedy prosím náše webové stránky www.prg.aero, nebo FB či Twitter. 18.9.2015 14:27
OTÁZKA: Dobrý den, kdo má dneska na letišti (v bezpečné zóně T2) nejlepší kávu? Děkuji. Tomáš
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Dobrý den, předtím, než odpovím na položené otázky, dovolte mi poděkovat redakci za pozvání na dnešn on-line diskuzi, protože nám to umožňuje představit a především vysvětlit změny, které jsme letos započali a které, jak věřím, čtenáři a tedy i naši cestující bu'dto již začali postupně vnímat, a nebo již brzy zažijí. K otázce kávy, vždy záleží na konkrétní preferenci, nicméně mohu doporučit například nově otevřený koncept SO COFFEE! 18.9.2015 14:29
OTÁZKA: Proč prosím vás 0,5 l vody stojí 50 kč? To jste tam spadli z Marsu nebo co? Petr Nový
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Cena vody například v restauraci Praha stojí 24 Kč. V nápojových automatech pořídíte vodu za 30 Kč. Je pravdou, že v některých restauracích za pasovou kontrolou je voda dražší, což je však rozhodnutí daného provozovatele. 18.9.2015 14:30
OTÁZKA: Dobry den, letam pomerne castoz T2. Co me ale zarazi na modernim letisti je stav toalet. Nehlede na to, zda li z nich zrovna vysla uklizecka, jsou neuklizene a v instalovanych nadobach s desinfekci nikdy neni nic. Nemluvim o neoprofesionalnim a nekdy hrubem pristupu uklizecek, ktere se snazi vyhnat nas cestujici. Slo by to i slusneji. Neprijde mi, ze toalety odpovidaji svou cistotou stavu zbytku letiste. Opakuji, ze mluvim o toaletach na T2 v zone za bezpecnosti kontrolou. Petra
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: I za tento dotaz děkuji. Toalety vnímáme jako vážný problém, kterému jsme se v poslední době velmi věnovali a realizovali řadu opatření, která, pevně věřím, vedla ke zlepšení. Pokud tomu však není, prosím dejte nám znovu vědět konkrétní zkušenost na: menimeletiste@prg.aero 18.9.2015 14:33
OTÁZKA: Dobrý den, proč se to pitomé letiště jmenuje po vlastizrádcovi Havlovi? babiška
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: Nezlobte se, ale na tento dotaz si dovolím neodpovědět. Děkuji za pochopení. 18.9.2015 14:33
OTÁZKA: Dobrý den, jaké je to pracovat na letišti pojmenovaném po vlastizrádci? sdfsdD
Jiří Petržilka, člena představenstva Letiště Praha Jiří Petržilka: dtto 18.9.2015 14:34

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.