Původní a nový operátor by si také měli potřebné údaje o zákazníkovi sdělovat elektronicky, a tak proces uspíšit. Ilustrační foto.

Původní a nový operátor by si také měli potřebné údaje o zákazníkovi sdělovat elektronicky, a tak proces uspíšit. Ilustrační foto.

Změna operátora nemá trvat tak dlouho, požaduje ČTÚ

  • 29
Přenést číslo má od loňska trvat nejdéle čtyři dny. Operátoři ale nařizují i déle než měsíční výpovědní lhůty. Od příštího roku by ale měla začít platit novela, která jim to pod hrozbou milionových pokut zakáže.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) chce přinutit operátory, aby zkrátili dobu přenášení mobilních telefonních čísel. Lidé, kteří budou chtít odejít, nemají být například vázáni výpovědní dobou. Uvedl to dnes předseda ČTÚ Jaromír Novák.

Maximální doba pro přenesení čísla má být od loňského roku čtyři dny. Operátoři ale v současnosti uplatňují výpovědní lhůty, které trvají 30 až 42 dnů. Chystaná novela zákona o elektronických komunikacích upravuje, že se výpovědní doby uplatňovat nesmí. Operátorům za to budou hrozit milionové sankce. Novela začne platit v průběhu příštího roku.

Původní a nový operátor by si také měli potřebné údaje o zákazníkovi sdělovat elektronicky, a tak proces uspíšit. V některých případech totiž firmy posílání dat zdržovaly, posílaly je poštou a podobně. Nově musí operátor data předat stejným způsobem, jakým rozesílá vyúčtování, tedy většinou elektronicky.

„Fungující přenositelnost telefonních čísel při přechodu zákazníka od jednoho operátora ke druhému je klíčem k fungujícímu telekomunikačnímu trhu,“ upozornil Novák.

,