ČTÚ zlevnil volání do mobilní sítě

  • 8
Propojovací poplatky za volání z pevné do mobilní sítě, z nichž vychází koncová cena hovoru pro každého telefonujícího, výrazně klesnou. Český telekomunikační úřad snížil maximální propojovací cenu do mobilní sítě na 3,66 korun za minutu. Je to zhruba o tři koruny méně, než si dosud účtoval Eurotel a RadioMobil.

Z ceny za propojení vycházejí i společnosti při určení konečných cen, které nakonec účtují svým zákazníkům. "Komentovat, co se stane s cenami pro koncové zákazníky, je zatím příliš brzy," řekl mluvčí Eurotelu Jan Kučmáš. "Podle úterního rozhodnutí ČTU jsme povinni poskytnout všem operátorům naši síť za jednu z nejnižších cen v Evropě, zatímco operátorům pevných linek budeme za stejnou službu platit nejvyšší cenu v Evropě," dodává Kučmáš.

Původně totiž Eurotel spolu s RadioMobilem navrhoval cenu za propojení na úrovni zhruba pěti korun. Podle jejich zástupců rozhodnutí ČTU o ceně za propojení nebere ohled na všechny zvláštnosti mobilních telekomunikací. Například mezi náklady přestal počítat dotace mobilních telefonů.

"Stanovená cena je pod reálnými náklady a toto rozhodnutí povede ke zpomalení dalšího rozvoje mobilního trhu," tvrdí mluvčí RadioMobilu Jiří Hájek. Eurotel se podle Kučmáše seznámí s odůvodněním ceny a poté se rozhodne, zda ji bude akceptovat, či zahájí následné právní kroky.

Ostatní telekomunikační společnosti v čele s Českým Telecomem se tentokrát vzácně shodly na ceně pod tři koruny za minutu propojení. Přidal se k nim i Oskar. Rozhodnutím telekomunikačního úřadu ovšem nejsou ani oni nadšeni. "Je to sice nakročení správným směrem, ale neodpovídá tomu, co si trh i čeští spotřebitelé zaslouží," říká Igor Přerovský z Oskara.

Oskar se totiž už před nedávnem dohodl s Telecomem i ostatními operátory na ceně za propojení za tři koruny. Český Telecom stejnou cenu účtuje od poloviny roku všem mobilním operátorům a zároveň zlevnil ceny za volání na mobilní telefon.

To pravděpodobně nezdraží ani po současném zvýšení na 3,66 koruny za minutu. "Tato cena je na horní hranici očekávaného rozpětí a nekoresponduje s cenami pro koncového zákazníka účtovanými uvnitř jednotlivých mobilních sítí," míní Michal Čupa z Contactelu.

,