Kultovní reklamy: Čtvrtníček proti falešným sobům Santa Clause

  12:25aktualizováno  12:25
Velmi rychle přišla na svět veleúspěšná kampaň Vodafonu, která v čele s Petrem Čtvrtníčkem zaútočila na laciný vánoční kýč. Ten symbolizovali falešní sobi v podobě smečky čivav, obdařených umělým parožím. Ze spotů se stal úspěšný virál.

Reklama v roce 2006 sice porotu soutěže Louskáček neoslnila tak jako jiné spoty, v oblíbenosti mezi lidmi však zabodovala. Nezbytnou ingrediencí úspěchu byl Čtvrtníček v kostkovaném svetru, zmatení psíci a také internet.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

„Kampaň se stala zřejmě dodnes nepřekonaným příkladem typické virální kampaně, která zaujme lidi natolik, že ji dál šíří sami, hovoří o ní a vymýšlejí její další a další verze,“ uvedl Jaroslav Krupka v knize Reklama od pana vajíčka po falešné Soby.

„Vzbudila krátkodobě doslova záplavu dalších „čivavích“ videí a vtipů s plyšovými parohy a s vhodně zvoleným sloganem My jsme řekli ne, který podněcoval lidi k hledání dalších a dalších variant, čemu všemu lze ne říci,“ dodal.

V roce 2008 použil motivy reklamy ve své předvolební kampani i Pavel Bém, který využil osobního přátelství s Petrem Čtvrtníčkem. Herec vystupoval v reklamě v Bémově roli.

Byť zdařilý, spot byl vlastně narychlo ušitý. Myšlenka se zrodila v kavárně Kaaba na pražských Vinohradech. Vodafone potřeboval silnou reklamní předvánoční kampaň, v té době však právě rozvázal vztah s dosavadní agenturou Mark BBDO.

Běžně se vánoční kampaně připravují tři měsíce, tenkrát však na to byly tři dny, vzpomínal autor nápadu Martin Jaroš, který byl výraznou tváří tuzemské reklamy nového tisíciletí. Kvůli časové tísni autoři zvolili jednoduchost.

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Převod peněz v sekundách už je možný. Banky ale zatím vyčkávají

Mobito, nová možnost placení přes mobilní telefon

Poslat peníze manželce, aby je měla na účtu k dispozici za pár sekund. Zaplatit za telefon až večer v den splatnosti a...

Antimonopolní úřad povolil Agrofertu koupit vydavatelství Bauer Media

Anděl media centrum (AMC), kde sídlí redakce vydavatelství MAFRA (3. ledna 2012)

Holding Agrofert může prostřednictvím své mediální společnosti Mafra koupit vydavatelství volnočasových časopisů Bauer...

Vyvážíme obilí, dovážíme mouku. To nemá logiku, tvrdí šéf Svazu obchodu

Ilustrační snímek

Česká republika patří k zemím, kde jsou potraviny nejlevnější v Evropě. Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu...

Najdete na iDNES.cz