Nejčastěji se mezi nimi veterány vyskytuje model Škoda 120, kterých je v registru zapsáno necelých 230 tisíc. Struktura nadprůměrně starých osobních automobilů se ale mění.
„Zatímco ještě před několika lety zde větší část tvořila vozidla tuzemské výroby, k 30. červnu tohoto roku již tuto větší část představují vozidla výroby zahraniční,“ sdělil šéf Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
To je podle něj dáno i tím, že z registru se mnohem častěji vyřazují starší tuzemské automobily. Starší zahraniční vozy se naopak vlivem dovozu ojetin a jejich častým rozebíráním na náhradní díly udržují v provozu a jejich podíl se každoročně zvyšuje.
„To se samozřejmě netýká zahraničních vozidel z bývalého východního bloku, i když zřejmě dochází i k jejich dovozu, opět především na náhradní díly,“ dodal Šípek.
Starých zahraničních aut z nesocialistických zemí je už v registru 632 516. Celkový počet modelů přesahuje dvě tisícovky. Mezi nimi jsou i polozapomenuté značky jako DKW, Talbot, Simca, Wanderer či Austin.
Mezi bezmála 208 tisíci veteránů z bývalého východního bloku převažují trabanty.
OSOBNÍ AUTA, ROK VÝROBY STARŠÍ NEŽ 1993 | |
---|---|
Tuzemská výroba | 814 797 ks |
Východní blok | 207 666 ks |
Další zahraniční výroba | 632 516 ks |