Citröen Berlingo z roku 2007 se jeho majitel snažil prodat jako vůz se 145 tisíci najetými kilometry. Jenže ještě v roce 2011 mělo auto na tachometru 663 500 kilometrů, jeho majitel ho „omladil“ nejméně o 518 500 kilometrů.
„Jde o auto, které v Česku někdo již pět let vlastní, sám si ho dovezl v roce 2011 ze zahraničí. Teď ho chtěl prodat do jednoho velkého bazaru, kde provedli prověření při výkupu v našem systému a zjistili stočení,“ řekl Jan Dryák, mluvčí Cebia. „Majitel je z toho celý špatný, tvrdí, že to není možné, že by to poznal, kdyby auto mělo tolik najeto,“ dodal Dryák.
Podle statistik společnosti Cebia je na trhu zhruba čtyřicet procent aut se stočeným tachometrem. V podílu podvodně upravených tachometrů vedou nejprodávanější vozy: Škoda Octavia a Fabia a VW Passat.
„Po těchto vozech je největší poptávka, mají největší podíly na prodejích ojetin, a proto u nich podvodníci nejvíce stáčejí počítadla ujetých kilometrů,“ dodal Dryák.
Naopak nejmenší podíl stočených tachometrů mají korejské či japonské značky. Podle něj se ale podíl aut se stočenými tachometry v posledních letech příliš nemění.