"Doléhá na nás letní útlum," komentoval Eric Schmidt výsledky pro agenturu Reuters.
Ve druhém čtvrtletí Google vytvořil zisk 342,8 milionu dolaru (asi 8,5 miliardy korun) ve srovnání s 79,1 miliony před rokem. Nepřekonaná očekávaní i upozornění na ospalé léto ale přiměly investory, aby akcie prodávali.
I tak dal ale vyhledávač během roku, kdy je na burze, vlastníkům akcií vydělat. Loni v srpnu zahájil na 85 dolarech za akcii. (více zde)
Nyní se akcie obchodují za 313 dolarů, což je blízko historického maxima. Google vděčí za růst takřka výhradně internetové reklamě. Pomohla mu k tržbám v objemu 1,32 miliardy dolarů, téměř dvojnásobku ve srovnání s loňskými výsledky.
Analytička Susquehanna Financial Group růst nicméně růst hodnotí jako "ne tak velký, jak jsme doufali." Proto se někteří analytici ptají, zda růst výdajů do internetové reklamy nezačíná drhnout, uvedla ČTK.
Konkurenční vyhledávač Yahoo tento týden zveřejnil asi čtyřicetiprocentní růst zisků, ani on ale očekávání Wall Stretu nenaplnil."Jsme víc a víc vystaveni sezonnosti. Nyní je to vidět čím dál víc na našich ziscích," dodal Schmidt.