Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


CZ Loko uspělo v Turecku. Doufá, že o zakázky kvůli politice nepřijde

  10:44aktualizováno  10:44
Tuzemský výrobce železničních vozidel CZ Loko dokončil další zakázku pro tureckého zákazníka. Firma na velkém trhu slaví úspěchy v době, kdy se ale ochlazují zejména politické vztahy mezi Tureckem a EU.

Lokomotiva 774 704-8 | foto: CZ Loko

Jde o dvě lokomotivy řady 744 pro největší turecké železárny a ocelárny Erdemir v Ereğli. Ocelárny dieselekelektrické lokomotivy využijí na svém rozsáhlém vlečkovém kolejišti.

„Turecko je pro nás stále novým trhem, i když jsme sem předloni dodali dvě lokomotivy,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ Loko. Ty slouží jako záloha pro tunel pod Bosporem pro případ, že by došlo k výpadku elektrického proudu a vlaky by uvázly pod zemí.

Ve firmě věří, že vztahy Turecka s EU se nebudou příliš zhoršovat. „Zaměřujeme se především na privátní industriální, hutní, těžařské a petrochemické společnosti, kde je provoz lokomotiv opravdu náročný. A CZ LOKO má pro tyto složité provozy spolehlivé, úsporné, optimalizované řešení v podobě svých lokomotiv a speciálních vozidel,“ říká Plhák, který věří, že zvítězí přínosy a výhody lokomotiv nad politikou.

Podle něj Turci ocenili i to, že na rozdíl od řady evropských firem nezrušili svoji účast na veletrhu Eurasia rail 2017.

Firma, která začínala v minulosti spíše jako opravna železničních strojů, postupně začala čím dál více vyrábět i vlastní lokomotivy. Působí hlavně v segmentu posunovacích strojů. Nové zákazníky láká na to, že oproti starším lokomotivám jsou spolehlivější a úspornější a bezpečně splňují i ekologické limity.

CZ Loko v příštích týdnech vyexpeduje další lokomotivy z řady EffiShunter pro italskou firmou Francesco Ventura Costruzioni, zabývající se údržbou a stavbou tratí. Od CZ Loko kupuje dva stroje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výcvik policistů na jihlavském polygonu.
Česko bude mít dva okruhy pro auta bez řidiče. Státní ve Velimi, druhý od BMW

Stát potřebuje vlastní polygon pro nezávislé testování takzvaných autonomních aut, kde úlohu řidiče přebírá v menší nebo větší míře technika. Myslí si to...  celý článek

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Přehradní hráz je 185 metrů vysoká a 2 309 metrů dlouhá. Vzniklý vodní...
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.