Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


CZ Loko uspělo v Turecku. Doufá, že o zakázky kvůli politice nepřijde

  10:44aktualizováno  10:44
Tuzemský výrobce železničních vozidel CZ Loko dokončil další zakázku pro tureckého zákazníka. Firma na velkém trhu slaví úspěchy v době, kdy se ale ochlazují zejména politické vztahy mezi Tureckem a EU.

Lokomotiva 774 704-8 | foto: CZ Loko

Jde o dvě lokomotivy řady 744 pro největší turecké železárny a ocelárny Erdemir v Ereğli. Ocelárny dieselekelektrické lokomotivy využijí na svém rozsáhlém vlečkovém kolejišti.

„Turecko je pro nás stále novým trhem, i když jsme sem předloni dodali dvě lokomotivy,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ Loko. Ty slouží jako záloha pro tunel pod Bosporem pro případ, že by došlo k výpadku elektrického proudu a vlaky by uvázly pod zemí.

Ve firmě věří, že vztahy Turecka s EU se nebudou příliš zhoršovat. „Zaměřujeme se především na privátní industriální, hutní, těžařské a petrochemické společnosti, kde je provoz lokomotiv opravdu náročný. A CZ LOKO má pro tyto složité provozy spolehlivé, úsporné, optimalizované řešení v podobě svých lokomotiv a speciálních vozidel,“ říká Plhák, který věří, že zvítězí přínosy a výhody lokomotiv nad politikou.

Podle něj Turci ocenili i to, že na rozdíl od řady evropských firem nezrušili svoji účast na veletrhu Eurasia rail 2017.

Firma, která začínala v minulosti spíše jako opravna železničních strojů, postupně začala čím dál více vyrábět i vlastní lokomotivy. Působí hlavně v segmentu posunovacích strojů. Nové zákazníky láká na to, že oproti starším lokomotivám jsou spolehlivější a úspornější a bezpečně splňují i ekologické limity.

CZ Loko v příštích týdnech vyexpeduje další lokomotivy z řady EffiShunter pro italskou firmou Francesco Ventura Costruzioni, zabývající se údržbou a stavbou tratí. Od CZ Loko kupuje dva stroje.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...



Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Málo cestujících ve vlacích? Pomůže větší konkurence, tvrdí šéf Leo Expressu

Vlaky Leo Express spojují Prahu s Moravou i Slovenskem

„Železnice je jediný udržitelný způsob dopravy, přitom tvoří v porovnání s dalšími způsoby pozemní dopravy jen osm...

Ministr dopravy zvažuje zakázat předjíždění kamionů na dálnicích

Ilustrační snímek.

Ministr dopravy v demisi Dan Ťok zvažuje zavedení zákazu předjíždění pro kamiony na dálnicích. Zřejmě by ale nešlo o...

Českého šoféra si za německou mzdu nikdo nenajme, obává se ministr Ťok

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády účastnil premiér Andrej Babiš...

Vyplácením minimální mzdy platné v západních zemích ztratí české dopravní firmy svoji konkurenční výhodu. Za německé...

Najdete na iDNES.cz