Lokomotiva 774 704-8

Lokomotiva 774 704-8 | foto: CZ Loko

CZ Loko uspělo v Turecku. Doufá, že o zakázky kvůli politice nepřijde

  • 3
Tuzemský výrobce železničních vozidel CZ Loko dokončil další zakázku pro tureckého zákazníka. Firma na velkém trhu slaví úspěchy v době, kdy se ale ochlazují zejména politické vztahy mezi Tureckem a EU.

Jde o dvě lokomotivy řady 744 pro největší turecké železárny a ocelárny Erdemir v Ereğli. Ocelárny dieselekelektrické lokomotivy využijí na svém rozsáhlém vlečkovém kolejišti.

„Turecko je pro nás stále novým trhem, i když jsme sem předloni dodali dvě lokomotivy,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ Loko. Ty slouží jako záloha pro tunel pod Bosporem pro případ, že by došlo k výpadku elektrického proudu a vlaky by uvázly pod zemí.

Ve firmě věří, že vztahy Turecka s EU se nebudou příliš zhoršovat. „Zaměřujeme se především na privátní industriální, hutní, těžařské a petrochemické společnosti, kde je provoz lokomotiv opravdu náročný. A CZ LOKO má pro tyto složité provozy spolehlivé, úsporné, optimalizované řešení v podobě svých lokomotiv a speciálních vozidel,“ říká Plhák, který věří, že zvítězí přínosy a výhody lokomotiv nad politikou.

Podle něj Turci ocenili i to, že na rozdíl od řady evropských firem nezrušili svoji účast na veletrhu Eurasia rail 2017.

Firma, která začínala v minulosti spíše jako opravna železničních strojů, postupně začala čím dál více vyrábět i vlastní lokomotivy. Působí hlavně v segmentu posunovacích strojů. Nové zákazníky láká na to, že oproti starším lokomotivám jsou spolehlivější a úspornější a bezpečně splňují i ekologické limity.

CZ Loko v příštích týdnech vyexpeduje další lokomotivy z řady EffiShunter pro italskou firmou Francesco Ventura Costruzioni, zabývající se údržbou a stavbou tratí. Od CZ Loko kupuje dva stroje.